Recenzia: The Ratchet & Clank Trilogy

Diskusiu 'Novinky' začal Dark Demon, 30 Jún 2012.

  1. Dark Demon

    Dark Demon
    Expand Collapse
    PlayStation Expert

    Registroval sa:
    29 Jún 2011
    Príspevkov:
    1 034
    Páči sa:
    4
    [​IMG]

    Obľúbená dvojica hrdinov – Ratchet & Clank – sa vracajú, aby nám pripomenuli svoje hrdinské činy, ktoré zažili ešte počas minulej generácie konzol. Pomôžte aj vy, zdolať hrozivé nástrahy, číhajúce v nekonečnom vesmíre v The Ratchet & Clank Trilogy.

    Ako názov kolekcie naznačuje, jej obsahom sú tri diely z čias PS2-ky: Ratchet & Clank, Ratchet & Clank 2: Going Commando a Ratchet & Clank 3: Up Your Arsenal. Pokiaľ ste sa doposiaľ so sériou nestretli, ide o akčné dobrodružstvo, počas ktorého sa zoznámite s mnohými planétami, mimozemskými formami života, rozmanitými technológiami a v neposlednom rade aj s úctyhodným arzenálom zbraní, ktoré tvoria neodmysliteľnú súčasť každého jedného pokračovania. Vyššie uvedené charakteristické znaky síce majú aj mnohé iné tituly, počínajúc Mass Effect-om a končiac Dead Space-om, avšak Ratchet & Clank je plošinovka a napriek svojmu farebnému vzhľadu dokáže zaujať aj dospelé publikum.

    Akokoľvek je súčasná ponuka takto zameraných hier bohatá, Ratchet sa v konkurencii tvorenej napríklad sériami Sly či Jak rozhodne nestratí. Od prvého dielu až po zavŕšenie trilógie, vás kolekcia pohltí pestrým výberom planét, zbraní a aktivít, ku ktorým sa budete radi vracať a to aj po dohratí hlavnej príbehovej línie. Ale pekne po poriadku.

    Ratchet & Clank

    Priateľstvo medzi lombaxom menom Ratchet a robotom Clank-om začalo síce pomerne náhodne, ale úspech série, ktorý nasledoval, rozhodne náhodný nebol. Clank, ako nepodarený kus v masovej výrobni robotov, skončí pri snahe o záchranu svojej existencie v bezvedomý na planéte Veldin, kde sa zoznámi s Ratchet-om. Odtiaľ sa spoločne vydávajú na cestu za hrdinským kapitánom Qwarkom, aby im pomohol zastaviť šialeného chairmana Dreka, v jeho snahe o nahradenie svojej znečistenej planéty novou a to na úkor všetkých ostatných živých bytostí. Na vybudovanie nového sveta je totižto potrebné rozobrať ostatné planéty na kusy a to bez ohľadu na to, ako to zasiahne ich obyvateľov.

    [​IMG]

    Ktovie, čo sa skrýva v zákutiach vesmíru...
    Problém znie možno vážne, ale hra všetko podáva humornou formou a tak každé ďalšie video prináša nielen nové informácie, ale aj sadu osviežujúcich gagov. Vašou úlohou bude plniť rozmanité misie, vyžadujúce komplexné skúmanie okolitých svetov. Na každej jednej planéte možno nájsť nové zbrane, prístroje či postavy, ktoré vám následne otvoria cestu na ďalšie pokračovanie v hre. Alfou a omegou je hľadanie takzvaných infobotov, ktorí ponúkajú náhľad na udalosti v jednotlivých kútoch galaxie, čo vám pomáha odhaľovať nové problémy, ktorých riešenie hrdinov pomaličky posúva k finálnemu cieľu. Cesta za týmito mechanickými nosičmi informácií však vyžaduje množstvo zbraní a pomôcok, ktoré si môžete nakúpiť za ťažko nazbierané bolty.

    Bolty (alias skrutky a matice) sú formou meny, za ktorú môžete nakupovať nové zbrane a gadgety. Arzenál je na plošinovku prekvapivo bohatý a ponúka (vrátane upravených verzií) vyše dve desiatky rôznych kúskov. Okrem obrovského skrutkovača, budete na nepriateľov vrhať bomby, šľahať plamene, používať rýchlopalné zbrane od výmyslu sveta alebo využívať mini robotov na ich okamžitú elimináciu. Pri prekonávaní prekážok vám zas budú k dispozícií vystreľovací hák (swingshot) na prekonávanie priepastí, vrtuľa na vyššie výskoky a zotrvanie vo vzduchu (helipack), zariadenie na otváranie zámkov či napríklad prístroj na dýchanie pod vodou. Tieto pomôcky (gadgety) vám prídu vhod aj na hľadanie cenných zlatých boltov, ktoré sú ukryté v rámci jednotlivých prostredí a je len na vás, aby ste ich našli všetky a následne ich použili na zakúpenie silnejších, zlatých verzií zbraní. Veľa zbraní však naznačuje aj množstvo súperov, ktorí dajú vášmu ukazovateľu zdravia poriadne zabrať. Ten je možné následne dopĺňať v prostredí po nájdení špeciálnych priesvitných debien. No a vzhľadom na množstvo prekážok stojacich v ceste, sa tieto debničky časom stanú vašimi najlepšími priateľmi.

    [​IMG]

    Aj Ratchet je sklamaný z orezaného obrazu vo videách.
    Každá planéta, na ktorú dvojica našich hrdinov zavíta, má čo ponúknuť. Napriek tomu, že prvý diel série má už takmer desať rokov, je každý svet relatívne otvorený a vždy ponúka niekoľko trás, ktorými sa môžete vydať. Každá z nich ukrýva vlastné nástrahy a výzvy, rovnako ako dôvod, prečo sa do nich oplatí vycestovať. Na úspešné ukončenie každej misie je nakoniec potrebné zavítať všade, kde sa len dá, ale vysoko oceňujem možnosť voľby. Niekedy však natrafíte na pasáž, cez ktorú sa momentálne nedá prejsť, pretože vo vašej výbave absentuje potrebný gadget, čo znamená, že je na čase vydať sa na inú planétu a neskôr sa vrátiť späť.

    K slovu sa okrem Ratcheta dostane aj robot Clank, ktorý disponuje možnosťou ovládať malých robotov – minibotov. V tomto bode sa zhostíte úlohy navigátora, kedy budete určovať spolubojovníkom úlohy typu: nasleduj ma, stoj, útoč alebo otvor zámok. Ide o vítané spestrenie hrateľnosti, ktoré tvorcovia hry v ďalších pokračovaniach ešte väčšmi rozvinuli. Okrem minibotov však Clank dokáže útočiť aj sám, čiže o potrebnú dávku akcie v jeho „koži“ pripravení rozhodne nebudete.

    Okrem hlavných úloh, spočívajúcich v nekonečnom honobení boltov, eliminácii nepriateľov a hľadaní nových súradníc a zbraní, nájdete aj nejaké tie nepovinné úlohy, ktoré značne osviežujú hranie. Za všetky spomeniem jazdenie na vznášajúcich sa skateboardoch (alias hoverboardoch) či minihry pri otváraní zamknutých dverí. Preteky na vznášadlách sú značne zábavné, aj keď je potrebné uznať, že ďalšie pokračovania ich zapracovali omnoho lepšie, v porovnaní s prvým dielom série. Pri snahe o najlepší čas vám budú nervy pracovať o sto šesť a to hlavne kvôli tomu, že súperi majú neférové výhody v podobe vyššej rýchlosti či imunity voči výbuchom debien s trhavinami. Čo sa dverí týka, tam bude vašou úlohou správne umiestniť lasery tak, aby všetky zámky do seba zapadli. Ide o zábavnú činnosť, ktorá vám v neskoršej fáze hry trochu potrápi šedú kôru mozgovú.

    [​IMG]

    Každý bolt sa počíta.
    Pozitív je skutočne veľa a to nielen v medziach hrateľnosti. Mimo skvelej zábavy, ktorú vám titul ponúka, sa môže pýšiť aj pekným farebným vizuálnym spracovaním, na ktorom čiastočne vidieť zub času, ale napriek tomu má stále svoje čaro. Za zmienku stojí aj skvelý dabing a krásna hudba, ktoré vás budú sprevádzať po celú dobu hrania. Na druhej strane sa však nájde a zopár drobných negatív. Napriek podpore full-hd rozlíšenia, sú videá na okrajoch orezané a neobsahujú titulky, čo je nepríjemné najmä preto, že in-game videá tieto problémy nemajú. Titulky sú nevyhnutné najmä v noci, kedy mnohí z nás musia brať ohľad na svojich susedov a keďže v nastavení zvuku nie je možné upraviť hlasitosť dabingu osobitne, so zvýšením úrovne zvuku pre hlasy, pôjdu nahor aj streľba a výbuchy (jedine hudbu možno nastaviť osve). Následne za zmienku stojí aj prepadávanie sa do niektorých objektov, ktoré tvoria hranice prostredia, nepauzovanie hry pri použití menu na rýchly výber zbraní, čudne roztiahnutá postava v obchode so zbraňami, či ťažšie automatické zameriavanie pri behu. Toto všetko sa však dá prehliadnuť vzhľadom na to, že Ratchet & Clank je ukrutne návykový, zábavný a celkovo skvelý zážitok, ktorý si bezpochyby vychutnáte.

    Ratchet & Clank 2: Going Commando

    Galaxiu nikdy nestačí zachrániť iba raz a tak rok po vydaní prvého dielu série boli obaja hrdinovia opäť povolaní do služby, aby sa postavili čelom novej výzve. S novou sadou vylepšení, zbraní a gadgetov sa Ratchet a Clank vydávajú na cestu, za navrátením ukradnutého biologického experimentu, ktorý dokáže ohroziť existenciu všetkého živého.

    V Going Commando sa vývojári rozhodli trochu pritvrdiť a to najmä v oblasti akcie. Séria si stále zachovala svoj nádherný farebný vizuál, dabing, hudbu aj zábavnosť, avšak tentoraz kladie o čosi väčší dôraz na boj. Inými slovami, dianie je o poznanie dynamickejšie už od prvej úrovne, čomu je prispôsobená aj celková hrateľnosť. Pri rýchlom výbere zbraní sa hra automaticky zastaví/pauzne a dá vám tak dostatok času a priestoru na výber vami požadovaného vybavenia. Ďalšie vylepšenie sa bezprostredne dotýka boja s nepriateľmi, ktorých teraz môžete ostreľovať pri pohybe zo strany na stranu (teda pribudla možnosť tzv. strafovania). Vylepšený je aj systém zdravia a upgrade-ov, v rámci ktorého čím väčšmi zbraň používate, tým rýchlejšie sa vám napĺňa úroveň skúsenostných bodov. Pri ničení súperov sa vám automaticky dopĺňa hlavný ukazovateľ zručností, ktorý, v momente naplnenia, pridá dodatočný dielik zdravia. Arzenál má potom samostatný systém vylepšení a tak po pravidelnom používanie tej - ktorej zbrane, sa vám, po dosiahnutí určitého počtu skúsenostných bodov, daný kus automaticky zlepší.

    [​IMG]

    Podobnosť s hrou The Legend of Zelda je čisto náhodná.
    Upgrady sú pozitívne nielen z hľadiska sily výzbroje a kapacity zbraní, ale aj vďaka tomu, že vám v zápale boja obnovia všetky náboje danej zbrane, resp. všetky dieliky zdravia, ktoré by ste inak museli obnovovať hľadaním príslušných debničiek s nábojmi/so zdravím v prostredí. Naopak, prekvapivým zhoršením je kompletná absencia titulkov, ktoré síce nechýbajú ako možnosť v hlavnom menu a ani v in-game nastaveniach, avšak z bližšie nešpecifikovaného dôvodu nejdú zapnúť v žiadnom z dostupných jazykov. No a keďže hlasitosť dabingu je stále spojená s hlasitosťou zvukových efektov, hranie v noci je opäť poznačené natŕčaním uší pri každom dialógu. Taktiež videá sú stále na okrajoch orezané, ale vždy lepšie, ako by ich tvorcovia mali neprirodzene roztiahnuť. Odhliadnuc od zmieneného, je druhý diel výrazným krokom vopred po všetkých možných stránkach.

    K dispozícií budete mať až 25 zbraní plus množstvo vylepšení, medzi ktorými nájdete napríklad lietajúce ozubené disky, riadené strely, možnosť budovania automatických minigunov a podobne. Navyše v určitom bode sa vám otvorí možnosť zadarmo získať vybrané kusy arzenálu z minulého dielu, čo ešte väčšmi posilní dilemu, čo zaradiť do svojej aktívnej výzbroje. Novinky nájdete aj medzi gadgetmi, kde, okrem tradičnej vrtule či vystreľovacieho háku, je k dispozícií zariadenie na presun vybraných objektov či napríklad dynamo, ktoré aktivuje najrôznejšie zariadenia, vytvárajúce plošiny, výťahy atď. Pokroku sa dočkali aj Clankom ovládaní miniboti. Tí teraz, okrem predošlých možností, disponujú schopnosťou stavať mosty, presúvať ťažké predmety a podobne. Týmto sa však ponuka vylepšení stále ešte nekončí.

    [​IMG]

    Čo tam po nepriateľoch, tá trubka vyzerá zaujímavo!
    Automatické zameriavanie, ktoré je samozrejmosťou každého jedného dielu, sa taktiež môže pochváliť priateľskejším spracovaním. Zatiaľ čo predošlý Ratchet & Clank mal miestami problém s udržaním mierenia na súperovi (čo bolo väčšinou spôsobené absenciou strafovania), v dvojke je tento aspekt citeľne lepšie zvládnutý. Nepriatelia na zemi vám už z hľadáčika neujdú, o čosi horšie je to so vzdušnými jednotkami. Tie, pokiaľ letia príliš vysoko, je možné trafiť iba z pohľadu prvej osoby, pri ktorej sa žiaľ nemôžete uhnúť paľbe protivníkov. Je to nevýhodné a to ako z hľadiska zdravia, tak aj z hľadiska plytvania nábojov, ale našťastie sa s týmto problémom nebudete musieť zapodievať príliš často. Keď už je reč o nábojoch, obchod so zbraňami podstúpil zmenu dizajnu. Namiesto roztiahnutej postavičky predavača vás síce čaká len text a pár obrázkov, to však prispelo k väčšej prehľadnosti a pohodlnosti pri míňaní boltov. Vývojári pridali možnosť automatického nakúpenia nábojov do všetkých zbraní, ktoré trpia ich nedostatkom a to jediným kliknutím, čo je ideálne v prípadoch, kedy chcete okamžite naskočiť späť do akcie.

    Svety sú aj naďalej nesmierne pútavé, relatívne otvorené, ukrývajú množstvo (tentokrát) platinových boltov (opäť slúžia na nakúp špeciálnych vylepšení obľúbených zbraní), ale aj nemilosrdných nástrah. Samozrejmosťou je pestrá ponúka mimozemských nepriateľov, obrovských bossov, minihier, prepojenie planét cez využívanie gadgetov, ktoré vás donúti sa vracať na miesta, kde ste už boli a podobne. Medzi spomínanými minihrami znova nachádzame hoverboardy, ktoré sú však tentoraz omnoho lepšie spracované. Dynamika závodov je parádna, navyše protivníci už nemajú také evidentné výhody, ako v predošlom diely. Okrem toho sa môžete tešiť na nový spôsob otvárania zámkov či na súboje vesmírnych lodí. Pri poslednej zmienenej aktivite budete nachádzať materiály od výmyslu sveta, ktoré, ako inak, budú využiteľné pri kupovaní dodatočných upgrade-ov pre vašu loď. Navyše, ak by ste niekedy mali pocit, že výzbroj požaduje viac boltov, než ste schopní zarobiť, existuje dostatok bočných aktivít na rýchle zbohatnutie. Je len na vás, či budete hľadať krištále uprostred otvorenej púšte alebo bojovať proti krvilačným súperom v aréne, priestoru pre získanie boltov je vždy dostatok.

    [​IMG]

    Tento drobec dokáže ohroziť život v celom vesmíre.
    Množstvo noviniek, prispievajúcich k zvýšeniu dynamiky hry, sa čiastočne podpísalo na vzniku menej lichotivých faktorov. Jedným z nich je nepochybne stupňujúca sa obtiažnosť, ktorá narastá návštevou každého ďalšieho sveta a skôr či neskôr spôsobí návrat k checkpointu. Tu si človek prvý raz uvedomí, aká nekompromisná vie táto hra byť. Množstvo minút strávených razením si cesty nekonečnými zástupmi nepriateľov je rázom fuč a vy musíte ísť celý úsek odznovu. Bez obnovy zásoby nábojov, ale so zaručene obnovenou tlupou protivníkov. Navyše dynamika udalostí môže hráča miestami zmiasť a vytvoriť tak dojem, že práve ukončená misia nemala hmatateľný výsledok.

    Vzhľadom na obdivuhodný počet vylepšení je zrejmé, že i napriek niekoľkým nedostatkom je druhý diel úžasne zábavný, plný originálnych nápadov a predstavuje odraz k lepším zajtrajškom, ktoré okúsite v treťom dobrodružstve Ratcheta a Clanka.

    Ratchet & Clank 3: Up Your Arsenal

    Po zvýšení dynamiky boja, pridaní množstva nových zbraní, vedľajších úloh, gadgetov a schopností sa natíska otázka: čo ďalej? Insomniac sa s odpoveďou opäť popasoval statočne a tak s kľudným srdcom možno povedať, že aj tretí diel série prináša množstvo vylepšení, skvelých nových nápadov a tonu zábavy.

    Hlavní protagonisti vedú spokojní život a to nielen vďaka predošlým úspechom, ale aj vďaka televíznemu seriálu, v ktorom Clank stvárňuje neohrozeného agenta, bojujúceho proti zločinu. Život plný slávy však musí počkať, pretože zlý doktor Nefarious útočí a galaxia potrebuje svojich záchrancov.

    [​IMG]

    V boji sa zídu nielen zbrane, ale aj najrôznejšie zariadenia/gadgety.
    Prvé novinky pocítite bezprostredne po zapnutí hry. Titulky sú prvýkrát k dispozícií už v základnom menu, prípadne ich možno aktivovať počas hrania. Videá sú žiaľ stále orezané, ale aspoň že titulky fungujú po celé dobu hrania. Na úvod ste klasicky vrhnutí do akcie, ale tempa sa obávať netreba, keďže vám s ním budú pomáhať spolubojovníci, ovládaní umelou inteligenciou. Postupom času nadobudnete solídny arzenál viac i menej originálnych kúskov, akými sú plazmový bič, brokovnica, gravitačná bomba a ďalších zhruba dvadsať bojových prostriedkov. Medzi gadgetmi možno nájsť tradičný helipack či swingshot, ale aj originalitky ako Refractor, ktorý dokáže presmerovať laserové lúče a napríklad aj Tyhrraguise, slúžiaci na prestrojenie sa za nepriateľa.

    Všetko uvedené budete využívať v už tradične otvorených úrovniach a na malých planétkach, pri plnení veľkých alebo malých hlavných misií, prípadne pri plnení vedľajších úloh. Každú novú činnosť vám pred novou výzvou hra vysvetlí, ale treba dávať pozor na možnosť zrušenia tutoriálu trojuholníkom. Neraz sa mi prihodilo, že som mal v úmysle prepnúť na inú zbraň, avšak namiesto toho som nechtiac zrušil naskakujúcu správu. Našťastie, princípy sú vo veľkej miere rovnaké alebo aspoň podobné tým, s ktorými sme sa stretli v predošlých dieloch a úplne nové záležitosti sa dajú odohrať intuitívnym odhadom ovládania.

    [​IMG]

    Naši hrdinovia idú do všetkého po hlave.
    Dianie je opäť plné akcie a upgrady zdravia či nábojov lietajú jeden za druhým. Teda hlavne zo začiatku. Systém zdravia sa už viac neobmedzuje na počet dielikov, namiesto toho je reprezentovaný číslami, čo však v praxi znamená, že útoky súperov uberajú zvyčajne viac, než kedykoľvek predtým. V otvorenom prostredí, do ktorého naskakujú protivníci zo všetkých strán, sa poľahky zorientujete a to aj vďaka in-game radaru. Ten monitoruje pozíciu priateľských i nepriateľských postáv v okolitom svete. Dôležitou úlohou však nie je iba prežiť, ale aj udržiavať svoju výbavu čo najbohatšiu a najlepšie zásobenú potrebnými nábojmi. Preto sa k slovu opäť dostávajú početné vedľajšie úlohy, kde si poľahky nahonobíte tisícky boltov na vyfinancovanie všetkých svojich výdavkov.

    Ak máte v obľube hľadanie skrytých objektov, tretí Ratchet & Clank vám jednoznačne bude po chuti. Hľadať budete nielen krištáli, ktoré následne možno vymeniť za vyššie spomínané peňažné prostriedky, ale aj ukryté Titanium bolty, či figúrky jednotlivých postáv. Všetky svoje trofeje si následne smiete prezrieť vo veľkej vesmírnej lodi, kde máte spolu s kapitánom Qwarkom a ďalšími známymi z predošlých dielov svoju základňu. Loď je zároveň priestorom na nakúpenie novej výzbroje, plnenie tréningových virtuálnych úloh či na hranie Qwarkových 2D videohier. Posledná zmienená aktivita vyžaduje nájdenie jednotlivých častí hry, ktoré zaznamenávajú reálne hrdinské činy kapitána, teda, to aspoň tvrdí on. Videohra je zábavná, jednoduchá plošinovková akcia, aj keď miestami frustrujúca, keďže odskakovanie od stien môže sem-tam spôsobovať drobné problémy, vyplývajúce z nutnosti správneho načasovania každého skoku.

    [​IMG]

    Ohnivý bič v akcii.
    Up Your Arsenal ponúka naozaj mnoho, od hlavného príbehu cez súboje v aréne, power-upy, jackpotové krabice, násobiace získané bolty, jazdenie v rôznych vozidlách, odomykateľné kostýmy a množstvo ďalších vecí, ktoré v tejto podobe v predošlých hrách absentovali. Tešiť sa môžete na tradičných minibotov, ale aj na úplne nové Clankové schopnosti, ktoré mu umožňujú zmeniť sa na mega robota a bojovať tak proti prerasteným protivníkom, zatiaľ čo okolité budovy len tíško znášajú všetku palebnú silu. Najvýznamnejšou novinkou je však multiplayer, ktorý umožňuje nielen hru na rozdelenej obrazovke pre štyroch, ale aj online a to o počte osem hráčov.

    Bohužiaľ, počas doby recenzovania nebol nikto online, aby bolo možné povedať, ako to celé funguje, avšak podľa hry s botmi to vyzerá na zábavnú a kooperáciu vyžadujúcu akciu. Na úvod stačí si vytvoriť svoju postavu a potom buď odštartovať vlastný server alebo sa pripojiť na niekoho iného. K dispozícií sú tri rôzne módy – Deathmatch (hra na počet zničení súpera), Capture the Flag (cieľom je ukradnúť vlajku protihráčovho tímu a doniesť ju do svojej základne na získanie bodu) a Siege. Zatiaľ čo prvé dva módy sú štandardnou záležitosťou, tretí ukrýva taktickú akciu, ktorá spočíva v dobití pevnosti druhého tímu. Aby to nebolo také jednoduché, základňa sa dokáže brániť aj bez pomoci hráčov, keďže je vybavená množstvom kanónov a strážiacich robotov. Človek sám v takomto prípade príliš neobstojí a tak nezostáva nič iné, než len spojiť sily so spoluhráčmi a ukázať súperom, kto je tu pánom.

    Keď sa hra pre viacerých hráčov konečne naplno rozbehne, určite pôjde o vysoko návykovú záležitosť, ale v súčasnej podobe som nemal možnosť vyskúšať viac než botov a hoci umelá inteligencia predstavuje solídnu výzvu, pravá zábava na mňa ešte len čaká. Neviem, či Sony v čase recenzovania službu ešte nemali spustenú alebo či sa hráči venovali ešte prvému a druhému dielu série, ale nepochybujem o tom, že behom krátkej doby budú servery takpovediac praskať vo švíkoch. Napokon, okrem skvelej hrateľnosti tu nájdete desať máp, vozidlá a dokonca možnosť zakladať klany, čo vytvára predpoklad na desiatky hodín zábavy.

    [youtube]-BxWiXi-sF0[/youtube]​
    The Ratchet & Clank Trilogy

    Kolekcia ako celok predstavuje masívnu nádielku troch dielov úspešnej plošinovkovej série, ktorá má aj v dnešnej dobe čo ponúknuť. Každé jedno dobrodružstvo Ratcheta a Clanka predstavuje množstvo hodín hracej doby, nehovoriac o vedľajších úlohách v podobe skrytých objektov, odomykateľných skinov, cheatov, plnenie úloh v podobe zručností/skillov a, samozrejme, sadu trofejí. V tomto smere môže lovcov týchto ligotavých vecičiek zamrzieť skutočnosť, že sa väčšinou nezískavajú za vykonávanie bežných úkonov, ale skôr za plnenie nepovinných či dlhodobých úloh a tak ich ukoristenie si bude vyžadovať čas. Za zmienku tiež stojí, že tretí diel Ratcheta & Clanka zatiaľ nedokáže nahrať trofeje na server, čo sa však v blízkej dobe má zmeniť. Všetkých však môžem uistiť, že každý jeden diel budete hrať s ohromnou radosťou bez ohľadu na to, či trofeje vyhľadávate alebo nie, pretože napriek svojmu veku sú všetky tri hry nesmierne zábavné od začiatku až do konca. No a ak ste šťastnými majiteľmi 3D televízora, určite nenechajte zaháľať ani svoje 3D okuliare.

    Pokiaľ ste doposiaľ váhali, či do The Ratchet & Clank Trilogy ísť alebo nie, nenechajte sa zmiasť niektorými nižšími hodnoteniami zahraničných webových stránok a časopisov. Pokiaľ máte plošinovky v obľube, túto dvojicu hrdinov si zamilujete a to nielen vďaka krásne farebnému vizuálu, výbornej hudbe, dabingu, gagom, online multiplayeru či vďaka rozsiahlym možnostiam skúmania zákutí galaxie, ale skrátka preto, že Ratchet & Clank je jedna z mála značiek, ktoré nám pripomínajú, prečo sa hry oplatí hrať.

    Klady:
    :+: Tri hry za cenu jednej
    :+: Hracia doba
    :+: Zábavnosť
    :+: Hudba, dabing
    :+: Obrovský arzenál zbraní
    :+: Offline i online multiplayer
    :+: Vizuálne spracovanie
    :+: Podpora 3D zobrazenia

    Zápory:
    :-: Online multiplayer zatiaľ zíva prázdnotou
    :-: Tretí diel série ešte nedokáže nahrať trofeje do profilu
    :-: Frustrácia z prehry
    :-: Orezaný obraz a absencia titulkov vo videách


    Hodnotenie: 9/10

    Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Sony. Zaujal vás The Ratchet & Clank Trilogy? V tom prípade si ho objednajte na stránke www.EšteLacnejšie.sk za parádnych 32,50 eur.
     
    #1 Dark Demon, 30 Jún 2012
    Naposledy upravil moderátor: 27 Aug 2013
  2. bigbow

    bigbow
    Expand Collapse
    Herný guru

    Registroval sa:
    27 Sep 2010
    Príspevkov:
    790
    Páči sa:
    249
    Dobra praca Dark Demon :palec: a casom si urcite zaobstaram aj tuto kolekciu
     
  3. Dark Demon

    Dark Demon
    Expand Collapse
    PlayStation Expert

    Registroval sa:
    29 Jún 2011
    Príspevkov:
    1 034
    Páči sa:
    4
    dakujem za pochvalu, kupu kolekcie urcite nebudes lutovat, je to nesmierne zabavna zalezitost, teda hlavne ak mas rad plosinovky :)
     
  4. bigbow

    bigbow
    Expand Collapse
    Herný guru

    Registroval sa:
    27 Sep 2010
    Príspevkov:
    790
    Páči sa:
    249
    hej ja viem ze su to dobre hry hral som vsetky casti na ps2 aj ktore niesu v kolekcii ja len ze tych kolekcii je vela a chcel by som kazdu tak preto az neskor :(
     
  5. Dark Demon

    Dark Demon
    Expand Collapse
    PlayStation Expert

    Registroval sa:
    29 Jún 2011
    Príspevkov:
    1 034
    Páči sa:
    4
    rozumiem to, mne stale chyba Jak kolekcia, z ktorej som hral a presiel iba trojku, ale ked mam este tolko veci rozohranych a nove stale vychadzaju... tazka dilema :)
     
  6. axelex

    axelex
    Expand Collapse
    Gamer

    Registroval sa:
    17 Máj 2010
    Príspevkov:
    220
    Páči sa:
    24
    Veľmi pekná recenzia.
    Mňa táto kolekcia neskutočne baví a akosi ju neviem prestať hrať. Nech si vraví kto chce čo chce, tieto HD kolekcie sú super vec (nebrať za vzor Silent Hill kolekciu, ktorá do dnes je v podstate nehrateľná). Na PS2 som túto sériu úplne odingnoroval, tým pádom aj pokračovania na PS3. :( Ale teraz to všetko môžem našťastie ponaprávať... :)

    EDIT: Ešte dodám, že ma veľmi potešilo, keď som v Ratchet and Clank 2 (a potom v ďalších častiach) v hlase Ratcheta spoznal Jamesa Arnolda Taylora (Final Fantasy X - Tidus). :)
     
  7. Lucius

    Lucius
    Expand Collapse
    PlayStation Expert

    Registroval sa:
    31 Máj 2010
    Príspevkov:
    1 717
    Páči sa:
    2
    skvelá recenzia :palec: paradoxne ma ratchet na PS2 nikdy nebavil, to len trojica hier na PS3 ma naopak bavila veľmi dobre... teraz by bola na mieste otázka, či by ma pôvodná trilógia nebavila, keď už je na PS3 :haha:
     
  8. Driver-Martin

    Driver-Martin
    Expand Collapse
    Zelenáč

    Registroval sa:
    22 Júl 2011
    Príspevkov:
    19
    Páči sa:
    0
    Mate niekto proble ziskat trofej Bolt Collector? JA uz to hram piaty krat a stale nic.
     

Zdielať túto stránku