Konzolovým veteránom a pravdepodobne, dnes už starým skejterom, rozhodne nemusím predstavovať legendu, akou je Tony Hawk. Nezáleží na tom, či ste boli závislí iba na hrách z „doby kamennej“, alebo ste reálne kus dreva s názvom skateboard aj používali, určite ste jeho meno započuli. Pre tých z nás, obávajúcich sa fraktúr stehennej kosti, si Neversoft v dávnych dobách, kedy vydavatelia neboli chamtiví a krutí, pripravili sériu Tony Hawk's Pro Skater, ktorá sa ťahá naprieč všetkými generáciami konzol až do dnes. Ťažko uveriť tomu, že je to už 21 rokov, čo sa na konzole PlayStation 1 objavila hra Tony Hawk's Skateboarding, ktorá vytvorila medzi určitou skupinou hráčov doslova ošiaľ. Jednalo sa o niečo nové a neobkukané. Vývojári z Neversoftu však ani len netušili, čo ich ešte čaká. S príchodom pokračovania rástli aj očakávania a dovolím si povedať, že na tú dobu boli naplnené úplne všetky. Tony Hawk's Pro Skater 2 nie len, že bolo parádnym pokračovaním, jednalo sa o najlepšiu športovú hru vôbec, ktorej patrí aj dnes druhé miesto v celkovom hodnotení všetkých hier na stránke Metacritic. Možno sa teraz sami seba pýtate. Dá sa na tieto dve hry spraviť remake, bez toho aby ste nahnevali všetkých pôvodných fanúšikov a ideálne privítali aj nových? Po úplne spackanej poslednej časti Tony Hawk's Pro Skater 5, by som sa vám vôbec nečudoval, keby vaša odpoveď bolo jasné: „Nie, nedá sa to“. Avšak ja vám hovorím, že sa to dá a dokonca sa vývojárom zo štúdia Vicarious Visions podarilo starú klasiku Neversoftu oživiť a priniesť tento herný klenot ako novým, tak aj starým hráčom. O tom však podrobnejšie na nasledujúcich riadkoch. Pri remakoch sme už zvyknutí, že sa minimálne dočkáme vizuálu reprezentujúceho súčasnú generáciu. Krásnym príkladom je Final Fantasy 7: Remake alebo Resident Evil 2. Obzvlášť zaujímavá je situácia so štúdiom Vicarious Visions, pretože nie je to tak dávno, čo sme mali možnosť vyskúšať ich remake v podobe Crash Bandicoot: N-Sane Trilogy. Čo sa týka vizuálu ich najnovšej hry, tak tu nemôžem povedať ani pol krivého resp. zlého slova. Je to až neuveriteľné, keď veterán série vidí pôvodné úrovne zabalené do nového kabátu, pričom celé rozloženie mapy je na nerozoznanie od originálu. Tak ako som v Mall-e nevedel spraviť jeden skok, keď som bol ešte školopovinné dieta, tak aj tu mi ten istý skok na začiatku robil problém. Samozrejmosťou je aj oveľa živšie podanie každej jednej mapy. Vylepšenia sa dočkali rozličné detaily, nasvietenie či modely. Ak by som mal vybrať mapu, ktorá ma prekvapila v remaku najviac, tak to bude jednoznačne Venice beach. Nový štýl nasvietenia a zasadenie do západu slnka dodali pochmúrnej úrovni úplne iný level. Hneď za Venice by som zaradil Downtown. Nočné mesto, kde na vás vykrikujú taxikári, je proste pastva pre oči a uši. Na Hangare v THPS2 je vidieť, že Vicarious si minimálne vážia pôvodných autorov hier, keďže po celej mape môžeme vidieť plagáty a logá Neversoftu, čo považujem za pekné gesto. Nepozeráme sa asi na tú najlepšiu grafiku roku 2020, ale rozhodne jej patria popredné priečky. Výrazný posun oproti poslednej časti THPS 5 snáď ani netreba nijako výrazne komentovať. Snáď nedostane pár ľudí studenú sprchu, keď napíšem, že ovládanie je skôr podobné THPS4 a 3 a nie pôvodným dvom dielom. Netreba ale zúfať, pretože „teplá voda stále tečie“ a pre tých, ktorí budú mať záujem o originálne ovládanie z pôvodnej hry, tak si ho budú môcť jednoducho zapnúť. Problémom však potom bude pomerne silná nevýhoda, keďže sa tým oberú o možnosti akými sú „manual“, „reverts“ a „wallplants“ (jazdenie po stene). Tým pádom bude oveľa zložitejšie získanie požadovaných bodov na konci zápasov. Čo sa ale týka všeobecne hrateľnosti, tak v momente, ak ste niektorý z pôvodných dielov hrali, tak sa do toho dostanete ani nebudete vedieť ako, keďže základy všetkých trikov a komb sú verné originálu. Osobne hru hrávam na základnom nastavení (pridané veci z THPS 3) a neviem si to vynachváliť. Myslím si, že hre to jednoznačne prospelo, keďže sa vďaka týmto prídavkom, dajú vytvárať dlhotrvajúce kombá a celá hra sa stala oveľa dynamickejšou. Celkovo je kolekcia vkusne zabalená do jednoduchého menu, kde máte obe hry pokope spolu s ďalšími možnosťami. Čo sa mi veľmi páči je fakt, že body získané v THPS 1 môžete plne využívať aj v THPS 2, pretože sú tieto hry brané ako jeden celok, aj keď každá z nich má v menu svoju ikonku. Už som raz spomenul, že v tomto remaku je veľa vecí presne takých istých, ako boli v pôvodných hrách. Platí to aj pre všetky zberateľské predmety, ktoré sú na rovnakých pozíciách, ako boli pred 20 rokmi. Predsa len ale jednu zásadnú zmenu musím spomenúť a tou je pridanie nových výziev do prvej časti Tonyho Hawka. Myslím si, že dôvod na túto zmenu bol pomerne jednoduchý, keďže vývojári chceli dotiahnuť THPS1 na úroveň THPS2. Bolo by asi divné, keby ste v jednej hre mali výziev iba 5 a v druhej 10. Či už budete zbierať slovo S K A T E, rozbíjať okná alebo len ničiť zvončeky na škole, rozhodne sa nebudete nudiť. Keď už som u tej nudy, tak hra ponúka naprieč všetkými skejtermi, hrami a mapami vyše 700 výziev, ktoré vám pripomenú občas hry, akými sú Dark Souls alebo Bloodborne. Možno sa teraz chytáte za hlavu, že čo majú souls hry podobné so skateboardami. Odpoveď je jednoduchá. Chuť pevne chytiť ovládač a s celou silou ho hodiť o stenu. To je to, čo máju spomenuté hry spoločné. Skúsení veteráni nebudú mať pravdepodobne až také problémy, ale nováčikov tieto úlohy rozhodne poriadne natrápia. Za každý splnený míľnik získate body do nového systému levelovania, peniaze, ktoré môžete minúť v obchode a rozličné kozmetické predmety akými sú „skaty“, čapice, avatary a podobne. Myslím si, že veľa z nich splníte ani nebudete vedieť ako, keďže sa jedná o primitívne veci. Ak však budete chcieť dosiahnuť level 100 a získať platinovú trofej, tak u týchto výziev strávite aj stovky hodín, takže o zábavu a nedostatok ovládačov je rozhodne postarané. Na záver tejto časti ešte spomeniem, že absolútne nič si tu nemôžete kúpiť za reálne peniaze, všetko čo budete chcieť z obchodu v hre, si budete musieť zaslúžiť. Veľkým potešením je fakt, že Tony Hawk's Pro Skater 1+2 Remake obsahuje okrem hry pre jedného hráča aj multiplayer, a to rovno dva typy. Lokálny v splitsreene a klasický po sieti. Bohužiaľ ale minimálne ten druhý by potreboval trochu prekopať. Hre by sa nutne zišiel ranking systém, pretože spájanie úplných nováčikov a profesionálov v lobby nie je úplne najšťastnejším riešením. Veľakrát sa vám stane, že narazíte na hráčov, čo robia 10 000 000 + kombá, a vy budete schopný spraviť max 1 000 000 v celkovom súčte všetkých komb. Osobne musím povedať, že to je veľmi deprimujúce a demotivujúce. Hra takisto neobsahuje možnosť privátnej lobby, za čo by si vývojári zaslúžili dobre po prstoch. Jednou z najdôležitejších vecí v pôvodných dieloch bol samozrejme aj soundtrack. Pre všetkých milovníkov starého soundtracku mám parádnu správu, keďže väčšina starých známych skladieb sa opäť bude ozývať z vašich reprákov. Vicarious Visions, samozrejme, pridali aj ďalších pár nových piesní, ktoré ale ani nespoznáte, že tam pôvodne neboli. Aj keď nie všetky pesničky lahodia môjmu uchu, tak musím uznať, že výber je viac než pôsobivý a pri najhoršom si môžete v zozname vypnúť tie, ktoré počúvať nechcete. Legendy ako sú Superman od Goldfinger alebo Rage Against The Machine - Guerrilla Radio sú so sériou späté a rozhodne sa vám pri nich bude dobre hrať. Na záver ešte treba spomenúť, že legendy akými sú Tony Hawk, Chad Muska, Rodney Mullen, Bob Burnquist alebo Bucky Lasek sú všetci späť v hre a ich modely sú niekoľkonásobne lepšie spracované, ako v pôvodných verziách. Vtipné je trochu pridanie ich súčasnej podoby, takže už sa nejedná o mladých skaterov ale dospelých pánov. Samotné pohyby teraz vyzerajú reálne a okrem chýbajúcej krvi pri pobozkaní zeme, im nie je čo vytknúť. K starým pánom a dámam sa pridá aj moderná mladá krv v podobe, Lea Bakera, Leticie Bugoni alebo Riley Hawk. Celkovo hra ponúka vyše 21 postáv, takže výber je široký. Zoznam obohacujú aj dve špeciálne postavy, ktoré získate splnením výziev. Jednou z nich je Officer Dick, ktorého hrá Jack Black a druhou je mimozemšťan, ktorého môžete vidieť uväzneného na mape Roswelt. V prípade, že chytíte kreatívnu múzu, tak hra ponúka aj tvorbu vlastnej postavy a môžem s pokojným svedomím povedať, že rozličných úprav tu je neúrekom. Ak po hodine vytvárania postavy ešte stále pociťujete kreativitu, tak sa vybláznite v „create a park“ kde si vytvoríte svoju vlastnú mapu snov. Technická stránka hry je skoro na špičkovej úrovni. Samozrejme občas sa nejaký malý bug nájde, ale nejedná sa o nič, čo by vám pokazilo zážitok z hry. Na PS4 Pro hra beží v 1440p avšak s využitím dynamického rozlíšenia. Klasická PS4 verzia je na tom samozrejme horšie. U nej očakávajte 1080p dynamické rozlíšenie. Prekvapením je ale stabilných 60 FPS naprieč všetkými konzolami a kvalitným spracovaním HDR. Verdikt Tony Hawk's Pro Skater 1+2 Remake po všetkých častiach v sérií, ktoré boli čistým sklamaním, prináša sériu na vrchol a rovno v tom najlepšom možnom svetle. Vicarious Visions ukázali, že remaky robiť vedia a nie nadarmo sa najnovší diel legendárnej skateboardovej série radí medzi to najlepšie, čo z tohto štúdia v poslednej dobe vyšlo. Od brutálne spracovaných máp, až po obrovské množstvo skejterov a výziev, táto hra má všetko, po čom veteráni série túžili. Perfektný soundtrack iba zážitok umocňuje a všetky komba, ktoré sa vám podaria budú v sprievode chytľavej hudby o to lahodnejšie. Je až komické, keď nato, aby sa séria pohla dopredu, musel Activision skočiť 20 rokov dozadu. Celkové hodnotenie 9/10 Perfektné spracovanie všetkých úrovní a skejterov Chytľavý soundtrack príjemný k ušiam Novinky v sérii, ktoré hru obohacujú Grafická stránka hry Absencia krvi pri pádoch Mohli pridať aj THPS 3 Pozn. Všetky screenshoty boli zachytené pomocou funkcie Share na konzole PlayStation 4 Pro. Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Kontiki.