Pridané Recenzia: Ruiner

Diskusiu 'Novinky' začal Lukáš Lehocký, 7 Okt 2017.

  1. Lukáš Lehocký

    Lukáš Lehocký
    Expand Collapse
    Administrator
    Člen Vedenia Administrator Moderator Redaktor

    Registroval sa:
    2 Máj 2010
    Príspevkov:
    6 079
    Páči sa:
    9 607
    ruiner.jpg
    Cyberpunkové tituly majú v poslednej dobe u hráčov úspech a tak svoju víziu technologického sveta budúcnosti ponúkli aj tvorcovia z Reckon Games v ich najnovšej hre Ruiner. Neberú to však až tak vážne, ako napríklad v hre Observer, a cyberpunkový štýl im slúži skôr ako kulisa pre poriadne krvavé jatky, ktorých tvorcom budete práve vy.

    V hre sa dostane do kože bezmenného a beztvarého psychopata, ktorého jediným cieľom je nájsť svojho uneseného brata. Za jeho únosom stojí údajne bezohľadná korporácia. Aspoň tak tvrdí žena, ktorá s vami komunikuje skrz vysielačku vo vašej hlave a zastáva funkciu technickej podpory. S oceľovou tyčkou v ruke sa tak vydávate na cestu skrz výrobné linky tovární, kde sa vám do cesty postaví početné množstvo nepriateľov vhodných na likvidáciu. Ruiner sa hrá rovnako ako iné twin-stick strielačky. Ľavá páčka slúži na pohyb postavy a pravou udávate smer vašich úderov, či vypálených guliek. Ako vždy, začiatok býva jednoduchý a hra na vás pošle pár chudobne ozbrojených týpkov, ktorý slúžia skôr na rozcvičku. Neskôr však nabehnú ninjovia a rôzne monštrá zlepené z mäsa a drôtov a vy sa tak budete musieť naučiť tancovať medzi spleťou lietajúcich projektilov, laserov a čepelí, aby ste sa mohli prejsť do ďalšej úrovne a čeliť stále narastajúcej obtiažnosti. Precíznosť a rýchlosť sú kľúčové prvky úspechu v hre a nie je lepší pocit, ako keď po náročnej vlne ostanete stáť ako jediný medzi krvavými telami vašich súperov. Súboje vyzerajú výborne a lietajúce torzá ponúkajú pocit satisfakcie. Samozrejme ak nejaké telá ostanú, pretože hra ponúka aj pestrý arzenál zbraní, ktoré dokážu človeka doslova vymazať z povrchu zemského.

    Ruiner_20171001170400.jpg
    Ruiner_20171001161552.jpg Ruiner_20171001161920.jpg Ruiner_20171001164855.jpg Ruiner_20171001165254.jpg Ruiner_20171001172201.jpg Ruiner_20171004102903.jpg

    Hlavná postava bohužiaľ môže niesť len dve zbrane. Jednou dokáže rozdávať údery. Tu si môžete vybrať medzi katanov alebo oceľovou tyčou, proste zbrane, ktoré použijete na boj zblízka. Palebnú silu bude reprezentovať druhá zbraň a tu je výber omnoho pestrejší. Totižto zabitý nepriatelia po sebe nechávajú svoje hračky, bohužiaľ s naozaj malým množstvom munície a vy tak lietate po úrovni a pálite so všetkého, čo sa vám dostane pod ruku. Hra vás tak núti prispôsobovať sa a vykorčuľovať s komplikovaných situácií len s tým, čo je naokolo. Nájdete tu klasiku v podobe samopalov, brokovníc alebo planeňometov, ale aj super moderné kúsky, ktoré vystreľujú disky, zamrazujú súperov alebo vytvoria tlakovú vlnu. Často krát som v napätých situáciách ani nevedel, čo držím v rukách, dôležité bolo, že to mojich súperov efektívne zlikvidovalo.


    Poriadnu výzvu predstavujú bossovia. Okrem klasických šéfov na konci úrovní na vás občas vyskočí nepriateľ, ktorý je výrazne silnejší než iný poskokovia. Niekedy som ho vyriešil do dvoch minút, inokedy ma dokázal potrápiť aj pol hodinu. Základom je zistiť, čo na nich platí a následne to úspešne aplikovať v akcii. Väčšinou si zo sebou priniesli aj nejakú silnú hračku, ktorou som po ich smrti z radosťou kosil ich kamarátov. Prostredie nie je zničiteľné a jedinú interakciu ponúkajú výbušné barely, rozmiestnené po úrovniach a debny s karmou. A čo je vlastne tá karma?

    Karma je v podstate XP systém v Ruinerovi a jej získavaním sa vám zvyšuje úroveň, z čoho následne získavate body zručnosti. Ako to už býva, body sa dajú utratiť na vylepšenie schopností hlavnej postavy. Je to veľmi dôležitý prvok, pretože v neskorších pasážach by ste bez vylepšení dlho neprežili. Napríklad energetická bariéra dokáže odrážať vypálené projektily, hacknutie myslí súperov ich zas na istý čas postaví na vašu stranu, elektrických výbuchom omráčite všetkých naokolo, alebo schopnosť výpadu pomôže vykľučkovať z nepríjemných situácií. Mne osobne sa páčilo spomalenie času, ktoré mi poskytlo možnosť lepšie naplánovať ďalší útok. Každá schopnosť má niekoľko úrovní, dá sa zdokonaliť, vylepšiť, ale na každé tlačidlo je možné zvoliť len jednu a tak musíte dôkladne vyberať, na čo utratíte svoje body. Použitie týchto vymožeností tiež niečo stojí. Energia je po vašom zdraví druhým najdôležitejším ukazovateľom a jej stav si musíte strážiť. Našťastie občas vypadne z mŕtvol a tak sa nestáva, že po jej vyprázdnení by ste boli dlho na suchu.

    Ruiner_20171004115051.jpg
    Ruiner_20171002230455.jpg Ruiner_20171003195946.jpg Ruiner_20171003185344.jpg Ruiner_20171003191714.jpg Ruiner_20171003195834.jpg Ruiner_20171003190042.jpg

    Technicky je Ruiner výborný a nestretol som sa nejakými výraznejšími chybami. Grafika je na slušnej úrovni, škoda len toho jednotvárneho prostredia. Je pravda, že väčšinou pobehujeme po továrňach, ale predsa len sa autori mohli trochu viac posnažiť a nejako to oživiť. Nešetrili však efektmi pri likvidácii súperov, keďže niektoré zbrane dokážu vytvoriť naozaj pestrofarebné výbuchy zmiešané s krvou obetí. Po šiestich hodinách a o 1000 mŕtvych neskôr hra už bohužiaľ nemá čo ponúknuť. Hodila by sa možnosť New Game+, kde by ste mohli ďalej zvyšovať svoju úroveň a kupovať nové vylepšenia, lebo po prvom prejdení som nemal odomknutú ani polovicu dostupnej ponuky. A pravdu povediac, od nuly sa mi znova začínať nechcelo.

    :+: Brutálna a krvavá akcia
    :+: Vysoká obtiažnosť vám nič nedaruje
    :+: Pestrá ponuka rôznych zbraní
    :+: Množstvo schopností na odomknutie
    :+: Dizajn bossov

    :-: Jednotvárne prostredie
    :-: Po prvom prejdení sa do toho už znova zrejme nepustíte


    Verdikt Keď to mám zhrnúť, tak Ruiner je veľmi dobrá, krvavá, brutálna, náročná cyberpunková akcia, ktorá po prvom prejdení nemá čo ponúknuť. Niektorých hráčov zrejme odradí náročná obtiažnosť, keďže ich úmrtia sa budú počítať na desiatky. Fanúšikovia žánru však budú vo svojom živle.

    Celkové hodnotenie: 7/10
     
    #1 Lukáš Lehocký, 7 Okt 2017
    Naposledy upravil: 7 Okt 2017
    Marek Hladký a Maroš Šimurda sa to páči.

Zdielať túto stránku