Pridané Recenzia: Moons of Madness

Diskusiu 'Novinky' začal Lukáš Lehocký, 24 Mar 2020.

  1. Lukáš Lehocký

    Lukáš Lehocký
    Expand Collapse
    Administrator
    Člen Vedenia Administrator Moderator Redaktor

    Registroval sa:
    2 Máj 2010
    Príspevkov:
    8 341
    Páči sa:
    11 450
    mom.jpg
    Od čias prvej Dead Space hry som veľký fanúšik sci-fi hororov a tak oznámenie titulu Moons of Madness na konzoly ma celkom potešilo. Po minuloročnom The Sinking City sa jedná sa o ďalší prírastok do ponuky Lovecraftových hier, ktoré bohužiaľ nedosahujú bohvieakých kvalít a väčšinou skončia v priemerných číslach. Podarí sa tvorcom z Rock Pocket Games prekonať túto kliatbu a priniesť nám naozaj špičkový horor?

    Moons of Madness vás vrhne do kože technického inžiniera Shanea Neweharta, ktorý pracuje na marťanskej základni pre tajomnú korporáciu Orochi, a ktorého prenasledujú veľmi znepokojivé nočné mory. Tie sa bohužiaľ stanú skutočnosťou a práve vy mu budete musieť pomôcť tento náročný deň prežiť. Najprv to vyzeralo ako bežný marťanský deň plný nudného výskumu, avšak po rannej kávičke sa niečo pokazí a Shane zrazu musí lietať po základni a okolitých stanovištiach, aby dal všetko do poriadku. Najprv nie je dosť energie a tak treba naštartovať rover, ísť na neďaleké solárne pole a nastaviť panely do optimálnej polohy. Náhly prísun energie zas poškodí ostrekovače v skleníku a tak sa treba vráti naspäť a unikajúcu vodu odstaviť. Potom zas niečo neidentifikovateľné s množstvom chápadiel a dvojicou nôh vylezie z útrob základne a vy budete utekať o život. Bežný deň sa Marse.

    Moons of Madness_20200320184255.jpg
    Moons of Madness_20200321122859.jpg Moons of Madness_20200320231748.jpg Moons of Madness_20200320230713.jpg Moons of Madness_20200320230519.jpg Moons of Madness_20200320203602.jpg Moons of Madness_20200320185648.jpg Moons of Madness_20200320185234.jpg

    Podobne ako napríklad v hre Outlast, aj tu nie je priestor pre zbrane. Najlepšia a v podstate jediná možnosť ako sa vysporiadať s nebezpečenstvom je vziať nohy na ramená a dúfať, že cesta pred vami bude voľná. Atmosféru trochu zhusťuje fakt, že Shane sa v hre nestretne so žiadnym zo svojich kolegov a hráč sa tak cíti izolovane. Komunikácia s nimi prebieha len pomocou vysielačky, ktorou zároveň dávajú Shaneovi pokyny a snažia sa vtipmi odľahčiť situáciu. Moons of Madness je tak trochu aj walking simulátor, zahrňuje skúmanie predmetov, čítanie reportov a mailov, hľadanie číselných kódov a lúštenie jednoduchých hlavolamov. Samozrejme backtrackingu sa nevyhneme, keďže samotná základňa nie je zrovna najrozsiahlejšia, ale svoje zákutia sa snaží odhaľovať postupne.


    Moons of Madness_20200321152530.jpg Moons of Madness_20200321153351.jpg Moons of Madness_20200321194632.jpg Moons of Madness_20200321124538.jpg Moons of Madness_20200321123359.jpg Moons of Madness_20200321123227.jpg

    Keďže Moons of Madness je horor, pripravte sa poriadnu dávku lacných ľakačiek. Občas sa pred vami mihne obrys postavy a spolu s prehnaným zvukovým efektom sa ľaknúť jednoducho musíte. Väčšinou ale tvorcovia stavili na atmosféru, ktorú vytára interiér osvetlený len lúčom vašej baterky, rýchlo sa pohybujúce tiene, rôznymi znakmi pokreslené steny a hnis pokrývajúci stále väčšie časti základne. Zvuk je našťastie zvládnutý dobre a výborne doplňuje napätú atmosféru. Miestami mi nebolo všetko jedno ale celkovo som nebol až tak vystresovaný ako keď ma napríklad naháňal Mr. X po policajnej stanici v RE2. Neskôr prídu na rad aj snové sekcie odohrávajúce sa v Shaneovej hlavne, ktoré ja osobne neznášam v akejkoľvek hre a tak ich vždy len pretrpím. Koniec vášho dobrodružstva už patrí rôznym artefaktom, dimenziám, bránam a podobným veciam, takže autori nič svieže do sci-fi žánru nepriniesli.

    Moons of Madness_20200321133801.jpg
    Moons of Madness_20200321151726.jpg Moons of Madness_20200321150813.jpg Moons of Madness_20200321145137.jpg Moons of Madness_20200321144123.jpg Moons of Madness_20200321143926.jpg Moons of Madness_20200321143732.jpg Moons of Madness_20200321143221.jpg

    Graficky je to taký priemer, ktorý neurazí. Prostredie ako celok väčšinou pôsobí pekne, interiéry vyzerajú ako keby tam naozaj niekto žil, biele tabule v labákoch sú popísané rôznymi vtipmi od obyvateľov a krajinka Marsu pri výletoch mimo základne občas prekvapí nádhernou scenériou. Animácie sú tiež zvládnuté dobre, keďže vždy pekne vidíte, čo Shane robí s rukami, či už otvára dvere, doplňuje kyslík v skafandri alebo používa rôzne kľúčové predmety. Bohužiaľ ale nie je to nič prelomové a pri pohľade na iné tituly vieme, že z PS4 sa dá vytiahnuť aj viac.

    Samotná hra nie je veľmi dlhá a zaberie vám približne päť (a viac) hodín. Ponúka síce dva rozdielne konce ale tie dosiahnete načítaním posledne pozície a vykonaním iného rozhodnutia. Rovnako platinová trofej sa dá získať jedným prejdením, nie sú tú žiadne vyššie obtiažnosti a tak nič vás nenúti pustiť sa do hry druhý krát. Na zabite jednej soboty to ujde, len neviem či 25€ je dobrá cena.

    Verdikt Moons of Madness je taký typ hororu, ktorý prejdete ani nie za celý víkend a v pondelok už ani nebudete vedieť, o čo tam išlo. Áno, obsahuje pár nepríjemných momentov, kde to s vami trhne ale zo zasadenia a námetu sa dalo vybúchať aj viac. Silným fanúšikom sci-fi hororov to možno postačí, ostatní si počkajte na dobrú zľavu.

    :+: Miestami nepríjemná atmosféra
    :+: Graficky a zvukovo zvládnuté

    :+: Veľa rozličných hlavolamov
    :-: Príbeh neprekvapí
    :-: Dosť krátke
    :-: Zlé zapracovanie Quick time eventov


    Celkové hodnotenie: 6,1/10

    Pozn. Všetky screenshoty a videá boli zachytené pomocou funkcie Share na konzole PlayStation 4 Pro. Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Funcom.
     
    Maroš Šimurda a Marek Hladký sa to páči.

Zdielať túto stránku