Pridané Recenzia: MediEvil

Diskusiu 'Novinky' začal Stoklet, 23 Okt 2019.

  1. Stoklet

    Stoklet
    Expand Collapse
    Moderator
    Člen Vedenia Moderator Redaktor

    Registroval sa:
    16 Jún 2013
    Príspevkov:
    1 357
    Páči sa:
    1 864
    Titulka.png
    Je to skoro presne na deň 21 rokov, čo svetlo sveta uzrela hra MediEvil na prvú konzolu japonskej spoločnosti Sony, no pre mňa je to svojím spôsobom ako keby to bolo včera. Ako veľký fanúšik pôvodnej hry som očakával remake s veľkým nadšením a na nasledujúcich riadkoch sa vám pokúsim objasniť, či bolo moje nadšenie opodstatnené.

    Pred tým než sa pustím do samotného remaku, sa môžeme trochu pozrieť do histórie, konkrétne rokov 95 až 98, kedy bola hra v aktívnom vývoji. Pôvodne bola vyvíjaná ako Dead Man Dan pre PC a Segu. Avšak až akvizícia štúdia firmou Sony z hry urobila exkluzivitu pre japonskú konzolu. Vizuál hry bol veľmi inšpirovaný Tim Burtonovým dielom, The Nightmare Before Christmas. MediEvil to však nemal vôbec jednoduché, keďže štúdio malo nulové skúsenosti s 3D grafikou a tam, kde iné štúdia už na svoju dobu excelovali (NaughtyDog, Insomniac), tam SCE Cambridge ( Millennium Interactive ) prv začínal. Keď hra nakoniec vyšla tak získavala prevažne kladné hodnotenia a aj keď sa nejednalo o taký úspech ako zažil Crash, Spyro alebo Lara Croft, tak komerčný úspech sa dostavil. Väčšina kritikov sa však zhodla na jednom, kamera bola proste úplne na ...... nič. Ako by sme dnes povedali „proste celé zle“.

    MediEvil_20191020111454.jpg
    MediEvil_20191020110849.jpg MediEvil_20191020110953.jpg MediEvil_20191020111028.jpg MediEvil_20191020111120.jpg MediEvil_20191020111216.jpg

    Hneď na začiatku môžem povedať, že príbeh je aj po 21 rokoch stále dobre napísaný a s odstupom času môžem skonštatovať, že viac zameraný na detského hráča. Písal sa rok 1986 a zloduch Zarok sa pokúsil za pomoci svojej nemŕtvej armády získať nadvládu nad kráľovstvom Gallowmere. Podľa legiend sa mu postavil šampión Sir Daniel Fortesque, ktorý doviedol armádu kráľa Gallowmeru k víťazstvu, zabil nepriateľa Zaroka a nakoniec podľahol zraneniam nezlučiteľnými so životom. Pravda je však niekde úplne inde. Pri prvom náznaku útoku bol Dan zostrelený šípom a zo samotného boja nemal okrem vystreleného oka nič. Sto rokov prešlo ako voda a Zarok sa znovu objavil a tento krát sa mu podarilo na Gallowmere zoslať nekonečnú tmu. Nepočítal však s jednou vecou. Pri oživovaní svojich nemŕtvych posluhovačov sa jeho kúzlo dostalo aj k hrobke Sira Daniela, ktorý teraz dostáva druhú šancu na získanie právoplatného miesta po boku hrdinov Gallowmeru v posmrtnom živote.

    Ako som už spomínal, príbeh je orientovaný viac na detského hráča. Na druhú stranu by som ale nepovedal, že si ho neužijú aj dospelejší hráči. Aj keď som mal pri hraní pocit, že pozerám rozprávku pre deti, tak nostalgia bola veľmi silná a užil som si každý zvrat v hre. V konečnom dôsledku mala prevažná väčšina plošinoviek starej generácie podobne ladený príbeh. MediEvil ale vyniká silnou humornou stránkou. Keď si to tak zoberiete, tak už len to, že hlavná postava je kostlivec bez sánky a jedného oka, ktorý prehovorí maximálne pár nezrozumiteľných viet, je vtip sám o sebe, nehovoriac o tom, že je to asi prvý hrdina, ktorý začal ňuchať fialky zospodu po prvom výstrele.

    MediEvil_20191020120408.jpg

    MediEvil_20191020111556.jpg MediEvil_20191020114034.jpg MediEvil_20191020114343.jpg MediEvil_20191020124247.jpg MediEvil_20191020141030.jpg

    Štúdio Other Ocean pristúpilo k hre veľmi poctivo a napriek tomu, že hra je vyvíjaná od úplného začiatku, tak dokázala ostať verná originálu v dobrom ale bohužiaľ aj v tom zlom. MediEvil stavia veľmi na nostalgií a tím, že sa vývojári snažili čo najviac zachovať z pôvodného vydania, sa postavili do akéhosi stretu záujmu. Na jednej strane chceli fanúšikovia rovnakú hru iba s lepšou grafikou, na strane druhej však stála skupina ľudí, ktorá kričala po napravení pôvodných chýb. Môžem hneď povedať, že najväčší problém pôvodného MediEvila z roku 1998 je čiastočne odstránený. Tým problémom bola samozrejme kamera. Other Ocean dokázali pozmeniť systém kamery natoľko, aby bol kvalitnejší, avšak nie až tak veľmi, aby ste mali pocit, že hráte úplne inú hru. Za tento krok ich musím rozhodne pochváliť, pretože remake sa hrá podstatne lepšie ako pôvodná verzia. Ale stále je tu priestor na zdokonaľovanie kamery. Možno ak budú robiť remake MediEvila 2, tak to dotiahnu do dokonalosti.

    Pochváliť treba grafickú stránku hry. Všetky animácie a cutscény sú prerobené a vyzerajú parádne. Celkovo sa ohľadom grafiky nebojím povedať, že remake vyzerá v porovnaní s originálom ako úplne iná hra. Úrovne prešli kompletnou premenou a veľa krát sa vám stane, že na prvý pohľad ani nebudete poznať kde presne ste, kvôli pridaným farbám a rozličným detailom. Nostalgické spomienky zaručene navodí aj zvuková stránka. Kompletný soundtrack a hlasy boli znovu nahrané a dopĺňajú celú atmosféru priam parádne. Navyše hra obsahuje český dabing, čo je pri hrách určených pre deti obrovské plus.

    MediEvil_20191020161221.jpg

    MediEvil_20191020162601.jpg MediEvil_20191020152608.jpg MediEvil_20191020151014.jpg MediEvil_20191020144950.jpg MediEvil_20191020142304.jpg

    Následne sa dostávame k niečomu, čo niekomu bude a niekomu nebude vadiť. Keďže vývojári vsadili na nostalgiu, tak aj celý súbojový systém je presne taký istý aký bol v pôvodnej verzii. A tu vidím najväčší kameň úrazu. Pri remakoch legiend ako bol Crash alebo Spyro tento problém nebol, pretože už v ich pôvodných hrách bol súbojový systém, na svoju dobu, veľmi dobre zvládnutý a teda aj ich znovuzrodenie na konzole PS4 nebolo nijako bolestivé. U MediEvila to je trochu iné. Vaša postava sa vie iba oháňať mečom, poprípade sekerou alebo strieľať z luku, kuše a iných strelných/vrhacích zbraní. No a tu to hasne. Vďaka trochu nemotornému kombatu a čiastočne trafenej kamere niekedy ani neviete čo vám zoberie život. Väčšina vašich súbojov bude spočívať v behaní dookola a krútením meča nad hlavou. Mne osobne to nevadí, keďže som to od remaku čakal ale viem sa vcítiť aj do kože ľudí, ktorí volali po zmene celého systému. Na druhej strane by to však už nebol originálny MediEvil ale iba nový titul inšpirovaný spomínanou hrou.

    Sirovi Danovi nepomôže ani fakt, že niekedy je hra pomerne nespravodlivá a dokáže poriadne dvihnúť tlak. Súboje s bossmi sú niekedy nočná mora, obzvlášť ak zomriete a kvôli absencií checkpointov, musíte ísť úplne od začiatku úrovne. Chápem, že sa jedná o remake originálu, ale to, že vždy keď zomriete musíte ísť od začiatku úrovne, považujem v roku 2019 za neakceptovateľné pre veľmi veľa hráčov. Najviac to zabolí, keď umriete kvôli blbému uhlu kamery alebo pri súboji s bossmi.

    MediEvil_20191021202948.jpg

    MediEvil_20191020172716.jpg MediEvil_20191020170150.jpg MediEvil_20191020170106.jpg MediEvil_20191020163531.jpg MediEvil_20191020163157.jpg

    Čo sa týka obsahu, tak na prejdenie hry vám postačia aj staré videá. Tým chcem povedať, že sa jedná takmer o 100% kópiu. Všetkých 20 úrovní je tu späť aj s ich patričnými dĺžkami. Avšak autori predsa len niečo pridali, čo poteší najmä veteránov. Po prejdení určitej pasáže hry sa vám otvorí vedľajší quest „ the Lost Souls“ . Ak ho aktivujete, tak v úrovniach sa objavia stratené duše, ktoré majú zo svetom nevybavené účty a poveria Sir Dana o ich nápravu. Týmto autori podstatne zvýšili znovuhrateľnosť, keďže sa budete musieť vrátiť do úrovní, ktoré už máte za sebou a tým si predĺžite aj herný čas.

    MediEvil sa na prvý pohľad zdá ako jednoduchá hra a na začiatku ňou aj je. Po čase sa však objavia zákerní bossovia a spolu s DNA pôvodnej hry sa vám môžu vytvoriť aj vrásky na čele. Remake ale dokáže zabaviť a ak sa chystáte na platinu, tak si vyhraďte na hru približne osem hodín vášho života. Na druhej strane u hráčov, ktorí nie sú ťahaný silnou nostalgiou sa môže dostaviť pocit neplnohodnotne využitého času.

    MediEvil_20191020222441.jpg

    MediEvil_20191021220740.jpg MediEvil_20191021215053.jpg MediEvil_20191021213650.jpg MediEvil_20191021204552.jpg MediEvil_20191021204541.jpg

    Verdikt MediEvil je určený hlavne fanúšikom pôvodnej hry, ktorí hľadajú silnú dávku nostalgie a pre tých, ktorý majú pocit, že podobných titulov je na terajšej generácií konzol málo. Remake je takmer dokonalý obraz verzie z roku 1998 a tak sa aj hrá, čo znamená, že sa treba obrniť trpezlivosťou lebo niekedy nebojujete len s bossom ale aj s hernými technikami. Vývojári však spravili poriadny kus roboty, za čo im určite patrí pochvala a spolu s prichádzajúcim Halloweenom si neviem predstaviť lepší čas na kúpu MediEvila.


    Celkové hodnotenie 7,5/10

    :+: Prepracované cutscény po novom vyzerajú parádne
    :+: Priaznivá cena
    :+: Lost Souls pridávajú znovuhrateľnosť
    :+: Staronový soundtrack navodzuje správnu atmosféru
    :+: Takmer stopercentný pôvodný MediEvil
    :+: Krásne oživenie všetkých úrovní
    :+: Český dabing

    :-: Kamera nie je úplne dokonalá
    :-: Stará chuť rozbiť ovládač sa vrátila (Pre niekoho toto bude plus)
    :-: Zastaralý súbojový systém
    :-: Absencia checkpointov



    Pozn. Všetky screenshoty boli zachytené pomocou funkcie Share na konzole PlayStation 4 Pro. Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Sony.

    MediEvil_20191021205932.jpg MediEvil_20191020111430.jpg MediEvil_20191020140114.jpg MediEvil_20191020150307.jpg MediEvil_20191020152457.jpg MediEvil_20191020151006.jpg MediEvil_20191020161259.jpg MediEvil_20191020170137.jpg MediEvil_20191020172725.jpg MediEvil_20191020171139.jpg MediEvil_20191020210426.jpg MediEvil_20191020214336.jpg MediEvil_20191020221530.jpg MediEvil_20191020221720.jpg
     
    werticalx, bigbow, mantis a 6 ďalším sa to páči.
  2. bigbow

    bigbow
    Expand Collapse
    Herný guru

    Registroval sa:
    27 Sep 2010
    Príspevkov:
    761
    Páči sa:
    226
    Dokoncenie Lost souls questu odomkne original ps1 verziu hry.
     

Zdielať túto stránku