Nie je to tak dávno, čo sme priniesli recenziu na nie úplne typický horor – Carrion. Teraz tu máme ďalší sub-žáner, ktorý takisto na hernej scéne už má svojho zástupcu, avšak nie je to práve najbežnejší štýl hororových hier. Jedná sa o taký roztomilý, resp. detský horor, ktorý určite mnohí z vás poznajú zo série Little Nightmares, kde to má síce svoju atmosféru, ale zrejme by ste sa to nebáli hrať sami doma o jednej ráno. Herní vývojári z Magic Fish Studio v Číne nám priniesli hru, ktorá jednoznačne spadá do tohto sub-žánru s názvom In Nightmare. Obvykle začínam recenzie krátkym popisom vývojára, ktorý za hrou stojí, čo už má za sebou, čo ešte len plánujú a pod. V prípade Magic Fish Studio sa mi ale podarilo dohľadať akurát tak jeden rozhovor, kto im hru distribuoval, a že sú z Pekingu. Žiadny Twitter, žiadny Facebook, žiadna oficiálna stránka. Existujú vôbec? Ich najnovší a zároveň zatiaľ jediný počin však naznačuje, že áno. In Nightmare predstavuje logickú hororovú hru, v ktorej sa budete snažiť prežiť nočnú moru chlapca menom Bill. Ocitol sa v sne, v ktorom by nikto z nás skončiť nechcel. Osobne som očakával príbehovo úplne plytkú hru, kde proste hlavná postava zaspí a nesnívajú sa mu práve príjemné veci, s ktorými sa ako hráč budete musieť vysporiadať. In Nightmare ale siaha o čosi ďalej a hra sa vám bude snažiť vysvetliť, prečo je tomu tak, čo spôsobilo všetky tie chlapcove nočné mory. Príbeh je ale podávaný svojsky, na jednej strane rôznymi zberateľskými predmetmi, ktoré musíte nájsť a ktorých text vám o chlapcovi čo to naznačí. Na strane druhej sú to spomienky resp. prechody do alternatívnej reality, v ktorej vidíte chlapca a jeho rodičov v rôznych situáciách, ktoré vám napovedajú, ako to u nich doma vyzeralo. Treba ale povedať, že nie každému sadne tento štýl „rozprávania“ príbehu, kde si všetko musíte hľadať sami a domýšľať a ak náhodou niečo vynecháte, tak to potom nemusí dávať úplne zmysel. Je mi jasné, že toto v oblasti psychológie nie je žiadna novinka a zároveň to možno bude taký menší spoiler. Každopádne ale odporúčam túto hru všetkým rodičom, ktorý majú ešte stále dospievajúce deti, pretože hra nesie naozaj zaujímavý odkaz toho, ako veľmi môže vplývať správanie rodičov na psychické zdravie dieťaťa – a možno aj na jeho nočné mory. Hrateľnosť je zameraná na dva primárne aspekty, útek resp. schovávanie sa pred príšerami a plnenie logických úloh spojených s prieskumom prostredia. Úlohy sú zaujímavé, miestami dokážu naozaj potrápiť a našťastie pri nich nestihne nastať stereotyp, keďže sa nejedná o nejako rozsiahlu hru. Nie len s nimi vám bude pomáhať Bitki, magický motýľ, ktorého viete poslať na prieskum okolia, ukáže vám, kde sú príšery, či odhalí stopy a skryté objekty. Tých je naozaj veľa, sú to na jednej strane zberateľské predmety, ktoré nemajú pre príbeh žiadnu pridanú hodnotu, ale sú tam aj také, ktoré vám z príbehu čo to poodhalia. Schovávanie pred príšerami ma z počiatku naozaj zaujímavú atmosféru, keď vám začne zrazu vibrovať ovládač a vy už viete, že tam niekde ta háveď je. Autorom sa podarilo veľmi dobre zapracovať prácu s prostredím, ktoré využívate na útek alebo schovanie sa pred príšerami. Či už sa bavíme o väčších objektoch za ktoré sa len pôjdete schovať, alebo o rôznych vázach, televízoroch a podobných veciach, s ktorými interakcia odláka ich pozornosť. Relatívne častými pasážami je útek pred príšerami alebo tmou. Tie ale hlavne po čase pôsobia veľmi lacno a hlavne nasilu, ako keby autori len potrebovali nahnať viac herného času. Úteky sú plytké, jednoduché a po treťom – štvrtom pokuse začnú naozaj prekážať. Jedným s problémov, ktorými trpia hlavne úteky ale prekážať to môže aj v iných situáciách je poloha, v ktorej musíte byť pri otváraní dverí, skriniek a všeobecne pri interakcii s objektami. Tá je totiž celkom presná a každé, čo i len minimálne vybočenie z tej polohy vám už nevykoná požadovanú interakciu s objektom. Miestami mi to spôsobovalo menšiu frustráciu, keď som musel nejaký, inak veľmi jednoduchý útek opakovať niekoľkokrát len kvôli tomu, že som sa tam nevedel správne nastaviť a otvoriť si padacie dvere. Okrem tohto som sa ale nestretol so žiadnymi väčšími chybami, ktoré by stáli za zmienku. Hra nepadala a ani sa nevyskytli žiadne iné technické problémy. Verdikt Síce nie unikátny, ale stále neokukaný nápad s nočnými morami detí sa celkom podaril. Ľahko strašidelnú atmosféru šikovne dopĺňajú hlavne zaujímavé úlohy a neustála potreba skúmať okolie. Na druhej strane to ale kazí nie práve najšťastnejšie podávanie príbehu a zbytočné pasáže s útekom pred príšerami. Každopádne to ale v kombinácii s príjemnou uvádzacou cenou stojí za vyskúšanie. Celkové hodnotenie 7/10 Pozn. Všetky screenshoty boli zachytené pomocou funkcie Share. Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti HYPE.