Pridané Recenzia: Cyberpunk 2077

Diskusiu 'Novinky' začal Stoklet, 31 Dec 2020.

  1. Stoklet

    Stoklet
    Expand Collapse
    Redaktor
    Člen Vedenia Redaktor

    Registroval sa:
    16 Jún 2013
    Príspevkov:
    1 566
    Páči sa:
    1 981
    Cyberpunk 2077_Titulka.jpg
    „Vitaj v BugCity, Samuraj“

    Hneď a na rovinu poviem, že recenzia na najnovší počin štúdia CD Projekt RED sa mi píše veľmi ťažko. Aby ste neboli v omyle, rozhodne to nie je tým, že by nebolo o čom písať. Skôr sa jedná o môj vzťah k hre, kde na jednej strane hru neznášam, za to v akom stave je a na strane druhej ju milujem za to čo ponúka. S recenziou som si dal aj trochu na čas, keďže som tajne dúfal, že sľúbené aktualizácie hre pomôžu, bohužiaľ som sa ale mýlil. Nasledujúca recenzia vám priblíži to, načo sa môžete v hre tešiť a zároveň aj tie nie úplne dokonalé stránky, ktoré Cyberpunk ponúka.

    Nerád začínam veci negatívnymi vecami, takže sa najprv postupne pozrieme na to, čo je v hre výborné a tie zlé veci si necháme na koniec. Jeden z hlavných dôvodov prečo bol okolo Cyberpunku také veľké nadšenie je fakt, že štúdio si získalo srdcia skoro všetkých fanúšikov po tretej časti Witchera a to hlavne kvôli kvalite príbehu akú hra ponúkla. V tomto smere som očakával, že Cyberpunk nebude na tom inak a môžem pokojne povedať, že minimálne tieto očakávania sa mi z väčšej časti naplnili.

    Cyberpunk 2077_20201209221448.jpg

    Cyberpunk 2077_20201209221501.jpg Cyberpunk 2077_20201209221506.jpg Cyberpunk 2077_20201209221511.jpg Cyberpunk 2077_20201209232841.jpg
    Cyberpunk 2077 vás už od začiatku stavia pred rozhodnutia, pričom prvé je vybranie životnej cesty vašej postavy žoldniera s menom „V“. Či už sa budete cítiť ako Nomad žijúci mimo hlavného mesta, dieťa vychované ulicou alebo korporát, ani jedno z týchto rozhodnutí nemá vplyv na príbeh, čo je zo strany vývojárov trochu divné rozhodnutie. Primárna odlišnosť jednotlivých životných ciest je začiatok hry, ktorý je pre každé vaše rozhodnutie jedinečné. Osobne som celú hru prešiel ako dieťa ulice, ale pre zaujímavosť som skúšal aj nomada a korporát a musím povedať, že každý jeden má svoje čaro.

    Začiatok vašej cesty síce nie je plný akcie a odsekávania končatín, avšak to neznamená, že by bolo niečo zle. Práve naopak, pomalší rozbeh pomáha hráčom nasať atmosféru mesta, ktorú v inej hre nenájdete. Hra ale nikdy nezabudne na to, ako ste začali. Každý zo životných začiatkov zanechá vo V špecifické poznatky, ktoré sa neskôr objavujú pri rozličných možnostiach v dialógu. Počas môjho hrania sa tieto znalosti takmer všetky vzťahovali na život na ulici. Poznal som mená rozličných klubov, vedúcich gangov a podobne.

    Cyberpunk 2077_20201213123345.jpg

    Približne po 5 hodinách sa však začne ten pravý nefalšovaný príbeh Cyberpunku, kde sa stretnete s postavou anti-korporátneho teroristu Johnnyho Silverhanda ktorého nehrá nikto iný než Keanu Reeves. Nebudem prezrádzať ako sa s ním stretnete, respektíve akú úlohu hrá, obzvlášť pre tých, ktorí nepozerali ukážky alebo si ešte nestihli vyzradiť celú hru z rozličných videí. Nerád to hovorím, ale samotný Keanu nepodal úplne najlepší výkon kariéry, obzvlášť v porovnaní s ostatnými postavami. Avšak toto nič nemení na tom, že vzťah V a Johnnyho je perfektne podaný. Aj keď sa Johnny zo začiatku javí ako čistý šmejd, tak počas cesty ktorú budete spoločne prechádzať, vás spoločný ciel spojí a vďaka správnym rozhodnutiam sa z vás vedia stať aj dobrí spoločníci.

    Cyberpunk 2077_20201209234823.jpg

    Cyberpunk 2077_20201209233938.jpg Cyberpunk 2077_20201209233724.jpg Cyberpunk 2077_20201209232909.jpg Cyberpunk 2077_20201209233013.jpg

    Ako som už spomínal, Cyberpunk vás počas celej hry stavia pred rozličné rozhodnutia, ktoré majú určité dopady na samotný príbeh. Vďaka tomuto väčšinou nebudete vedieť pred akú voľbu vás hra postaví a čo vaše rozhodnutie spôsobí. Pár krát sa mi stalo, keď som porovnával udalosti hry, že kamoš mohol jedného pasáka dobiť na smrť ale ja som túto možnosť nemal, pretože som v predchádzajúcom queste spravil iné rozhodnutia. Trochu sklamanie je nevyužitie celého potenciálu týchto rozhodnutí. Vo Witcherovi 3 ste získali špecifické konce hry na báze vašich rozhodnutí počas hrania, tu to tak nie je. Hra síce ponúka viacero koncov, avšak na odomknutie všetkých nepotrebujete robiť rozhodnutia v dialógoch ale iba splniť určité bočné misie, čím sa dôležitosť vašej voľby trochu stráca.

    Hlavná dejová linka je tento krát podstatne kratšia než tomu bolo u už spomínaného Witchera 3. Niekoho to možno sklame, niekto bude pravdepodobne rád. Nazval by som to takým kráčaním po tenkom ľade, kde nikdy neviete kedy už bude zle. Vývojári však podali pádne argumenty, kde spomínali, že tretieho zaklínača veľa hráčov nedohralo až do konca. Tohto sa chcel CD Projekt tento krát vyvarovať a preto je kampaň Cyberpunku 2077 dlhá približne 17-20 hodín. Musím ale povedať, že dĺžka hlavnej dejovej linky bola dostačujúca a nikdy som sa pri nej nenudil. Dizajn cesty V a Johnnyho je perfektný a neustále plný rozličných pamätných okamihov, vďaka čomu vás príbeh dokáže udržať pri konzole. Väčšina postáv, ktoré stretnete majú vlastné príbehy, takže môžete s nimi prežívať sklamania, radosti a občas aj nie úplne radostné konce. Keď už som u koncov, tak hra vám ponúkne približne deväť variant koncov (ak rátam aj následné rozhodnutia už v posledných misiách). Po ich dohraní som mal ale pocit, ako keby si na nich autori nedali veľa roboty. Prídu mi odfláknuté v porovnaní s celým príbehom. Pravdepodobne to bude iba mojim vnímaním príbehu, ale zo všetkých tých možných zakončení mi prišiel iba jeden hoden mojej cesty a aj ten skončil vcelku na nič.

    Cyberpunk 2077_20201214201658.jpg

    Cyberpunk 2077_20201212224849.jpg Cyberpunk 2077_20201212230749.jpg Cyberpunk 2077_20201212204607.jpg Cyberpunk 2077_20201212205054.jpg

    Okrem hlavnej dejovej linky ponúka hra aj neskutočné množstvo vedľajších úloh. Tak ako ste si tieto postranné úlohy užívali v treťom zaklínačovi, tak si ich budete užívať aj tu. Pravdou je, že aj tu nájdete klasické úlohy pre otvorený svet typu „choď tam a tam, zabi to a to“. Na prvý pohľad si ľudia môžu teraz povedať „Paráda zase klasické generické vedlajšáky“. Našťastie to ale nie je pravda. Z hlavy ma hneď napadne veľké množstvo vedľajších úloh, ktoré vo mne zarezonovali viac ako hlavná dejová linka. Krásnym príkladom sú vždy úlohy ktoré máte so svojimi potenciálnymi partnermi. Nie len že ich splnením otvoríte nové možnosti ako ukončíte hlavný príbeh, ale hlavne vďaka nim spoznáte veľa postáv do hĺbky a viete sa vcítiť do ich problémov. Pre mňa osobne boli dve najvýraznejšie postavy v hre Judy Alvarez a Panam. Judy je profesionálka, ktorá sa venuje braindanc-om (niečo ako virtuálna realita, len zažívate spomienky niekoho iného). Zo začiatku sa môže javiť ako obyčajné dievča, ktoré vám raz pomôže na začiatku vašej cesty. Po začatí jej príbehových misií ale spoznáte pravú Judy, všetky jej problémy a radosti. To isté platí pre Panam, divokú Nomadku, ktorá vás síce skoro pri každej príležitosti chce nakopať do zadnej časti vášho tela, ale vďaka hlbšiemu spoznávaniu zistíte, že sa jedná iba o jej obranný mechanizmus. Toto je iba zlomok postáv o ktorých by som sa mohol rozpísať. Ak by som ich chcel podrobne popísať všetky, tak má tato recenzia aj o 5 strán viac. Takisto musím spomenúť veľkú rôznorodosť úloh, ktoré len tak nájdete v meste. Stále si pamätám komickú situáciu, kde stretnete chlapíka ktorému sa pokazil implantát medzi nohami a poriadne mu to tam iskrilo. Samozrejmosťou sú aj drobné a krátke úlohy, ktoré v hre nemajú žiadny vplyv a slúžia iba odreagovanie. Plnením všetkých úloh si zvyšujete aj reputáciu v meste a čím viac populárnejší ste, tým viac úloh dostávate. CD Projekt tu jednoducho dokázal, že opäť vedia spraviť vedľajšie úlohy zaujímavé a aj keď nie sú na tak špičkovej úrovni ako tomu bolo u W3, tak stále sa radia medzi top, čo hry s otvoreným svetom ponúkajú.

    Celkovo je prehľad misií jeden veľký bordel, kde neviete veľa krát, kde je čo. Jednoducho povedané, úlohy sú rozdelené do troch skupín. Tou prvou je hlavná dejová linka, ktorá sleduje príbeh Johnnyho a V a je potrebná na postup príbehom. Druhou skupinou sú „Gigs“, čo sú v podstate kontrakty od Fixerov typu: „choď tam a tam, ukradni to a to“ alebo „tento parchant podvádza svoju ženu, zisti naňho špinu“ a podobne. Čím budete mať vyššiu reputáciu, tým viac úloh budete môcť získať. Poslednou skupinou sú „Side Jobs“. Jednoducho povedané všetky vedľajšie misie, ktoré hra ponúka. Tu by som určite uvítal podrobnejšie rozdelenie, pretože tu je fakt všetko nahádzané do jedného zoznamu a vzniká pri tom pomerne veľký chaos, keď ich máte viacero naraz. Vývojári by mohli porozmýšľať ešte nad rozdelením týchto „side jobs“ napríklad na úlohy pre potencionálnych partnerov / kamarátov (ako je napríklad spomínaná Judy alebo Panam) a na úlohy z ulice. Splnené questy sú potom samostatne nahádzané úplne všetky do jedného, takže keď chcete zistiť na konci hry, či ste dáky quest spravili, tak držím palce. Všeobecne ale hre nie je v prípade hlavných a vedľajších úloh veľmi čo vytknúť. Tu a tam sa nájdu úlohy, ktoré sú kvalitatívne podpriemerné, ale to je problém hier s otvoreným svetom a s tým už asi neurobíme nikdy nič.

    Cyberpunk 2077_20201215204914.jpg

    Cyberpunk 2077_20201217232734.jpg Cyberpunk 2077_20201213154057.jpg Cyberpunk 2077_20201231132501.jpg Cyberpunk 2077_20201231132413.jpg

    Vrátim sa ešte úplne na začiatok hry. Konkrétne do časti kedy si svoju postavu môžete vyrobiť. Tu som popravde čakal viac. Na prvých prezentačných videách bola zobrazená customizácia postavy oveľa lepšie ako to čo sme dostali teraz. Nevravím, že teraz sa nedá vyšantiť pri vytváraní vašej postavy, avšak prezentované to bolo oveľa hlbšie a tak som ja osobne ostal trochu sklamaný. Každopádne, či už chcete spraviť z V čistého klauna alebo ísť cestou normálne vyzerajúcej postavy, tvorba postavy vám to všetko dovolí. Keďže je hra zasadená do roku 2077, tak si dokonca môžete spraviť aj chlapa s ženským hlasom a trochu iným reprodukčným orgánom než na aký ste zvyknutí. Kreativite sa medze nekladú. Keď k tomu pripočítame ešte neskutočné množstvo rozličných brnení, zbraní a schopností tak váš V môže byť unikát.

    Cyberpunk 2077_20201210002935.jpg

    Cyberpunk 2077_20201210001558.jpg Cyberpunk 2077_20201209223019.jpg Cyberpunk 2077_20201212210102.jpg Cyberpunk 2077_20201213150552.jpg

    Schopnostiam by som sa teraz povenoval trochu viac. Netreba zabúdať, že Cyberpunk 2077 je čistá RPG hra a preto potrebuje aj prvky, ktoré sú s týmto žánrom spájané. Hra ponúka päť hlavných atribútov (Telo, Reflexy, Technická znalosť, Inteligencia a Chladná hlava), do ktorých môžete investovať body. Tieto atribúty následne ponúkajú ďalšie obrovské množstvo rozličných perkov, ktorými si môžete zjednodušiť život v Night City. Pre priblíženie môžem uviesť, že ak sa chystáte behať po meste so sniperkou a klasickou útočnou puškou, tak pravdepodobne budete chcieť dať body do reflexov. V prípade, že budete chcieť byť viac maskovaný a svojich nepriateľov likvidovať pekne po tichu, tak sa oplatí investovať do chladnej hlavy. Následne potom si vyberiete jednotlivé perky, ktoré vám napríklad zvýšia poškodenie pri trafení hlavy, zvýšia vašu odolnosť a podobne. Veľmi sa mi ale páči, že aj keď nedáte jeden jediný bod do chladnej hlavy, tak sa v hre dá úplne bez problémov zakrádať. Ďalší príklad môžem uviesť brokovnice. Nemusíte dať ani jeden bod do atribútu ovplyvňujúci brokovnice a aj tak vám ich hra nezakáže používať. Dalo by sa povedať, že vaše rozhodnutie kam body pridať vám primárne vylepší váš obľúbený štýl hrania, avšak neuzamkne vám voľby iného.

    Musím fakt vývojárov pochváliť za celý systém perkov a atribútov. Zabudol som ešte spomenúť, že každý atribút ma vždy pod sebou ešte menšie rozdelenie. Napríklad pri technickej znalosti tam je „Engineering a Crafting“. Ak si budete chcieť zvýšiť úroveň týchto schopností, tak ich musíte jednoducho používať. To isté platí aj pri ostatných schopnostiach, pretože schopnosti sa vylepšujú používaním, čím hra získa vysokú znovuhrateľnosť. Trochu zbytočný mi ale príde crafting. V hre padá tak strašne veľa rozličných zbraní, že keď si aj nejakú super zbraň vyrobíte, tak za hodinu vám môže byť úplne na nič, pretože získate hraním dva krát tak dobrú vec. Myslím si, že systém výroby zbraní a oblečenia v kombinácií s množstvom odmien, ktoré padajú z ľudí je veľmi zle nakombinovaný a chcelo by to trochu prekopať. Nejedná sa však o vyslovene zlú vec, len si myslím, že by sa to dalo dramaticky vylepšiť.

    Cyberpunk 2077_20201231132342.jpg

    Cyberpunk 2077_20201231132322.jpg Cyberpunk 2077_20201231132635.jpg Cyberpunk 2077_20201231132322.jpg Cyberpunk 2077_20201219165733.jpg

    Trochu menšie sklamanie nastalo zo začiatku hry pri súbojovom systéme. Aby som bol presný konkrétne u melee súbojoch. Treba uznať, že keď beháte s katanou v ruke a odsekávate hlavy a končatiny, tak je to veľmi vizuálne efektné, avšak mám pocit, že tento druh súbojového systému je v hre až príliš arkádový. Čakal by som minimálne nejaké bránenie sa od nepriateľov, keď na nich idem s baseballovou palicou alebo niečím podobným. Avšak tento typ zbraní je, minimálne v začiatkoch hry, oproti klasickým zbraniam strašne silný. Nepriateľov budete v pohode dávať na ranu dole (ak hráte na normálnej obtiažnosti), kdežto so zbraňami musíte do nich vypáliť aj celý zásobník. Situácia so strelnými zbraňami je ale trochu iná, hra ponúka dostatočnú variáciu pušiek, revolverov, pištolí a iných strelných zbraní. Strieľanie z nich je príjemné avšak nepriatelia toho pozoruhodne veľa znesú, takže niekedy máte pocit akoby ste pálili do mechu a nie do ľudí. Celý systém sa ale markantne zlepší ak začnete investovať do rozličných perkov a špecifických módov pre zbrane, ktoré vylepšujú poškodenie, šancu na kritický útok alebo rýchlosť prebíjania. Napriek tomu, že sa jedná o hru z pohľadu prvej osoby, tak celý gunplay je čisto postavený na RPG prvkoch. Ak sa vám veľmi nebude chcieť špiniť ruky, tak je tu stále možnosť hackovania nepriateľov z diaľky. Rozhodnutie či necháte nepriateľa spáchať samovraždu, alebo mu vyskratujete elektriku v očiach je vždy zábavné a hlavne veľmi efektné. Pri vylepšovaní tohto typu hrania si môžete odomknúť rozličných démonov, ktorými viete infikovať celú sieť a tým úplne zjednodušiť váš postup misiou. Možností je aj tu neúrekom a je len na vás, ktorý štýl hrania si obľúbite.

    Cyberpunk 2077_20201227170950.jpg
    Cyberpunk 2077_20201226160425.jpg Cyberpunk 2077_20201231132628.jpg Cyberpunk 2077_20201219165733.jpg Cyberpunk 2077_20201219165325.jpg

    Nakoniec tých dobrých vecí som si nechal ešte jednu veľmi špecifickú vec, ktorú v Cyberpunku nájdete a tým je modifikácia vlastného tela. Za seba musím povedať, že táto časť hry ma od prvého predstavenia zaujímala najviac. Tieto úpravy tela vám dokážu zabezpečiť veľké množstvo pasívnych alebo aktívnych výhod. Jedna z tých najšialenejších je rozhodne „Mantis Blade“. Jedná sa o akési veľké dýky, ktoré vám trčia z rúk. Vidieť ste ich mohli na rozličných propagačných materiáloch a dokonca aj v prvej ukážke. Behanie s nimi je extrémne zábavné a hlavne veľmi efektné. Medzi ďalšie vymoženosti tohto typu úprav môžem zaradiť výmenu celých nôh, čím získate možnosť dvojitého skoku. Na prvý pohľad úplne za vlasy pritiahnuté veci, ale vo svete Cyberpunku, kde je modifikovaný skoro každý, sa nejedná o nič zvláštne.

    Cyberpunk 2077_20201220214419.jpg

    Cyberpunk 2077_20201213002829.jpg Cyberpunk 2077_20201225140323.jpg Cyberpunk 2077_20201214220646.jpg Cyberpunk 2077_20201231132607.jpg
    Pred tým, než sa naplno pustím do tých zlých vecí, nedá mi nespomenúť samotné mesto Night City, ktoré je spravené bravúrne, priam až dych-berúco. Od rozličných výškových budov až po pláne mimo mesta, vždy vás má čo očariť. Jediný problém mám len s tým, že sa jedná o mesto duchov. Chápem, že sa nedá spraviť plná interakcia s chodcami na ulici alebo s vodičmi v autách, ale tu príde všetko ako úplne naskriptované. Aj keď sa postavíte pred postavu, tak ona vami iba prejde. Keď na nich vytiahnete zbraň, tak len dostanete hlášku, že robíte niečo čo je v rozpore so zákonom. A keď už sa vám aj podarí privolať policajtov, tak im behom 30 sekúnd dokážete utiecť. AI policajtov je úplne mizerná a CD Projekt sa má čo učiť od Rockstaru, ako sa majú robiť mestá a interakcie s obyvateľmi. Teda v prípade, že nejakých stretnete. V meste, kde bývajú pravdepodobne milióny ľudí, nestretnete na ulici skoro nikoho. Aby som vývojárom úplne nekrivdil, tak sa v meste nachádzajú aj časti, kde je hustota chodcov väčšia ale stále toto mesto vyvoláva pocit ako keby tu „skapal pes“. Neviem, či je rovnaký problém aj na PC verzii hry ale na PS4 resp. PS5 je to niekedy až smutné, že na ulici stretnete jedného človeka.

    Tak, a teraz je na rade časť, ktorú som do posledného patchu dúfal, že nebudem musieť napísať. Poviem to na rovinu a bez akejkoľvek omáčky. Cyberpunk 2077 je technicky najhoršie zvládnutá hra generácie. Hra mi neskutočne často padala, niekedy raz za dve hodiny, niekedy každú hodinu a niekedy aj tri krát za hodinu. V hre mám nejakých 70 hodín a pády som prestal počítať pri čísle 64. Odhadom teda môžem povedať, že hra mi padla okolo 80-90 krát kým som ju kompletne dohral. Človek by hre odpustil bugy, obzvlášť pri obsahu, aký hra ponúka. Ale aby ste museli každých 20 minút znovu púšťať hru a zistiť, že automatický save bol 10 minút dozadu, tak to nie je vôbec pekné.

    Cyberpunk 2077_20201213010558.jpg

    Cyberpunk 2077_20201213142425.jpg Cyberpunk 2077_20201220152528.jpg Cyberpunk 2077_20201220152107.jpg Cyberpunk 2077_20201226215217.jpg

    Samotné pády sú síce to najhoršie zo samotného technického stavu, avšak bugy, ktorými hra trpí sú tiež neslýchané. Nemôže sa v hre stať, aby ste v poslednej misií museli znovu načítať hodinu starú uloženú pozíciu, lebo ste zistili, že hra vám celá zblbla a nemôžete vybrať možnosť, ako chcete príbeh ukončiť. Toto si nedovolili ani majstri zabugovaných hier - Bethesda. Počas môjho hrania som sa stretol s nepočetným množstvom bugov. U niektorých som sa pousmial, napríklad keď sa všetci chodci na ulici začali vznášať, alebo keď ma zrazilo auto a ja som sa zrazu ocitol 1km od miesta zrážky. Avšak sú tu aj také, pri ktorých vás ide roztrhnúť od nervov. Ako príklad môžem uviesť rozlične prepady pod textúry počas questov, alebo autosave presne v čase smrti, ktorý pokazí aj predošlé uložené pozície. Páčilo by sa vám keby ste museli ísť aspoň hodinu na predchádzajúcu uloženú pozíciu, pretože keď nahráte hociktorú inú tak budete rovno horieť a hneď zomriete? Pochybujem. Rozličné záplaty už našťastie niektoré problém odstránili. Tu ma napadá problém s nasvietením, kde ste prišli do miestnosti a nič ste tam nevideli, lebo tam bolo všade iba biele svetlo a nič viac. Zaseknuté vozidlá v kvetináčoch je už len čerešnička na torte.

    Ak nehráte na PS5 ale na PS4, tak vás trápi ešte jedna veľmi dôležitá vec a tou je snímkovanie. Keď som to skúšal po poslednej záplate na PS4 Pro tak už to išlo podstatne lepšie ale stabilných 30 snímkov nečakajte ani v tom najlepšom prípade. Na PS5 ide hra v spätnej kompatibilite a väčšinou sa blíži k hodnotám 60 snímkov za sekundu, čo robí hru podstatne hrateľnejšou než na PS4. Najnovšia aktualizácia síce zlepšila FPS, ale priniesla iné problémy v podobe doskakujúcich textúr a smiešneho rozlíšenia niektorých objektov. Ak to celkovo zhrniem, tak technický stav je čistá katastrofa a nechápem ako si také štúdio, akým je CD Projekt RED, dovolilo vydať takýto paškvil na konzoly, na ktoré mala byť hra vyvíjaná.

    Najsmutnejší na tom je fakt, že aj keď hra ponúka veľa dobrého obsahu, tak ju k totálnemu dnu ťahá technický stav. Škoda, pretože hra má obrovský potenciál a aj keď v hre chýba plno autormi nasľubovaných vecí (toto je na samostatný článok), tak v hre nájdem obsah ako v žiadnej inej. Naozaj netuším, čo robili autori celých osem rokov. Možno sa rozhodli príbeh reštartovať po tom ako Keanu chcel väčšiu rolu, možno tam boli iné problémy o ktorých my nevieme. Ale vydať po ôsmich rokoch takúto hru, obzvlášť ak ste štúdio stojace za legendárnym Witcherom 3, je hanba a neodpustiteľné.

    Cyberpunk 2077_20201215003512.jpg

    Recenziu som aj napriek tomu chcel ukončiť niečím pozitívnym, aby to tu neboli len 2 strany katastrofálneho technického stavu. Zvuková stránka hry je totiž vynikajúca. V niektorých súbojoch vám bude hrať hudba ako z Dooma a rozhodne to je parádny pocit. Takisto všetky zvuky zbraní a hackov sú na veľmi vysokej úrovni. Pochvalu si zaslúži aj rádio vo vozidlách, ktoré obsahuje perfektné stanice, či už máte radi rock, elektro alebo tvrdý metal.Tu je vidieť, že autori si dali minimálne na tejto súčasti hry veľmi záležať.

    Verdikt CD Projekt Red sľuboval, že Cyberpunk 2077 bude niečím novým a revolučným. Svojim spôsobom mali pravdu. Revolučné na hre je to, že technický stav je tak katastrofálny, že hru Sony radšej stiahlo z PSN. Aj keď je príbeh veľmi dobrý a rozličné množstvo vedľajších úloh vás dokáže vtiahnuť do hry, tak neustále pády vám nedovolia si hru užiť tak, ako by ste si zaslúžili. Je priam neuveriteľné, čo sa s touto hrou stalo a ak aj rozmýšľate o kúpe, tak to nerobte. Pokazíte si celý zážitok hry. Počkajte kým hra dostane všetky záplaty, ktoré potrebuje ako soľ, alebo si hru zaobstarajte na PC, kde ide o poznanie lepšie. Najsmutnejšie na tom je fakt, že keď tá hra ide tak ako má, tak je to veľká zábava. Vzťah medzi V a Johnnym je zaujímavý a postavy, ktoré si môžete spriateliť, resp. sa s nimi vyspať, sú perfektne podané a hlavne ich problémy sú uveriteľné vďaka kvalitnému scenáru, škoda len nevyužitého potenciálu pri koncoch hry. Vďaka množstvu rozličných atribútov, schopností a úprav tela hra ponúka vysokú dávku znovuhrateľnosti. Určite sa rád do sveta Night City vrátim, ale asi až keď získa aktualizáciu na PS5, ktorá mi nebude padať každú chvíľu. Nakoniec sme teda my hráči nepálili mesto ako to naznačoval Johnny v ukážke, ale všetok oheň bol zamierený na štúdio CD Projekt RED.


    :+: Perfektný hlavný príbeh
    :+: Rôznorodosť vedľajších úloh
    :+: Výborne podané postavy
    :+: Vzťah V a Johnyho
    :+: Atmosféra hry je vynikajúca
    :+: Množstvo rozličných atribútov, schopností a úpravy tela
    :+: Výborná zvuková stránka hry

    :-: Katastrofálny technický stav hry
    :-: Množstvo bugov a neustále padanie hry
    :-: Slabý melee súbojový system
    :-: Mesto vyzerá dosť mŕtvo
    :-: Nevyužitý systém craftovania

    Celkové hodnotenie: 5/10


    Pozn. Všetky screenshoty boli zachytené pomocou funkcie Create na PS5. Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Comgad.

    Pozn.2 Keď vyjde aktualizácia na PS5, tak sa k recenzii vrátim a už teraz dúfam, že to hodnotenie budem môcť upraviť na vyššie číslo.

    Cyberpunk 2077_20201228192559.jpg

    Cyberpunk 2077_20201231133351.jpg Cyberpunk 2077_20201209232904.jpg Cyberpunk 2077_20201209222157.jpg Cyberpunk 2077_20201231133401.jpg Cyberpunk 2077_20201231133142.jpg Cyberpunk 2077_20201231133204.jpg Cyberpunk 2077_20201231133229.jpg Cyberpunk 2077_20201231133125.jpg Cyberpunk 2077_20201231132726.jpg Cyberpunk 2077_20201231132742.jpg Cyberpunk 2077_20201231132901.jpg Cyberpunk 2077_20201231133006.jpg Cyberpunk 2077_20201231133125.jpg Cyberpunk 2077_20201227203406.jpg Cyberpunk 2077_20201231132534.jpg Cyberpunk 2077_20201231132607.jpg Cyberpunk 2077_20201231131550.jpg Cyberpunk 2077_20201227235518.jpg Cyberpunk 2077_20201220130820.jpg Cyberpunk 2077_20201219165548.jpg Cyberpunk 2077_20201219165923.jpg Cyberpunk 2077_20201226160425.jpg Cyberpunk 2077_20201226160921.jpg Cyberpunk 2077_20201219220107.jpg Cyberpunk 2077_20201213141112.jpg Cyberpunk 2077_20201213172707.jpg Cyberpunk 2077_20201227122101.jpg Cyberpunk 2077_20201212224250.jpg Cyberpunk 2077_20201213001514.jpg Cyberpunk 2077_20201213140725.jpg Cyberpunk 2077_20201213221917.jpg Cyberpunk 2077_20201214195052.jpg Cyberpunk 2077_20201209233013.jpg
     
    VikThor44, mantis, Oze_G a 3 ďalším sa to páči.
  2. bigbow

    bigbow
    Expand Collapse
    Herný guru

    Registroval sa:
    27 Sep 2010
    Príspevkov:
    778
    Páči sa:
    240
    No ok, niekde tuto som davnejsie pisal ze to nieje az take strasne no tak mozno som si myslel zle ale na druhej strane hra sa este stale predava za plnu cenu dalej aj ked z druhej ruky sa da zohnat aj za 30€ co je menej ako starsie hry tak to je tiez taketo rozporuplne. Ked ju zacnu rozdavat zadara tak sa prihlasim a pozriem si Bugcity.
     
    Letadlo a VikThor44 sa to páči.
  3. REALOGIC

    REALOGIC
    Expand Collapse
    PlayStation Padawan

    Registroval sa:
    23 Sep 2010
    Príspevkov:
    280
    Páči sa:
    97
    hamba pre štúdio
     
  4. SlovakianEAGLE

    SlovakianEAGLE
    Expand Collapse
    Herný guru

    Registroval sa:
    1 Júl 2010
    Príspevkov:
    810
    Páči sa:
    618
    Tak toto je obrovske sklamanie. Nastastie som sa tejto hre vyhol. A cakal s kupou. mam PS4. CDPR Vydal paradnu trilogiu Witchera. Witcher 3 bola pre mna a inych hracov hotovy zazitok aky som este nikdy nehral. A teraz takto posrat reputaciu ktoru uz tazko napravia. K tomu ich vyjadrenia ktore davali pred vydanim hry nieco tak zavadzajuce ze uz im nikto nebude robit predobjednavky. Mam obavy aka bude buducnost znacky Witcher.
     
  5. El_Scorpio

    El_Scorpio
    Expand Collapse
    Miestny fanboy

    Registroval sa:
    6 Feb 2013
    Príspevkov:
    722
    Páči sa:
    1 042
    Pozrel som si galériu, bugy si netípal?
     
  6. Achilless2012

    Achilless2012
    Expand Collapse
    Gamer

    Registroval sa:
    2 Feb 2012
    Príspevkov:
    200
    Páči sa:
    48
    Bože chlapci vy sa naplačete mat vase problemy

    Nikto vas nenuti hru kupovat ...kazdy cakal ze to bude nadupane delo ,ale hold aj majster sa sekne, nie? postupne davaju updaty snazia sa to vychytat, neseru na hru predsa ako ine študia...ani toto vam nestaci vy dokonaly chlapci vsak?

    Stoklet nehnevaj sa, ale od teba som ine cislo ani necakal si komplex na niektore hry bohuzial...

    Nezastavam sa cdproject je tam co vylepsovat, ale zase taky hejt si nezasluzi...
     
    Stoklet sa to páči.
  7. Stoklet

    Stoklet
    Expand Collapse
    Redaktor
    Člen Vedenia Redaktor

    Registroval sa:
    16 Jún 2013
    Príspevkov:
    1 566
    Páči sa:
    1 981
    Nehnevám sa, nemám sa prečo, pretože z tvojho komentára je úplne jasné že si tu recenziu nečítal a max si si pozrel hodnotenie a verdikt :=) Lebo keby si to čítal tak vieš ze take hodnotenie dostala kvôli technickému stavu. Prevažnú časť recenzie hru chválim, ale myslieť si ze hra si zaslúži lepšie hodnotenie keď je vyslovene pokazená je čistá naivita. Ohľadom toho ze hru opravujú, samozrejme ze ju opravujú, celá budúcnosť ich štúdia stojí na tom ci to opravia. Iné štúdio nepoznám čo vydalo takto nefunkčný produkt.
     
    El_Scorpio sa to páči.
  8. Stoklet

    Stoklet
    Expand Collapse
    Redaktor
    Člen Vedenia Redaktor

    Registroval sa:
    16 Jún 2013
    Príspevkov:
    1 566
    Páči sa:
    1 981
    Mám tam pár screnov z bugmi v odstavci s technickým stavom. Veľa z nich nemáš ani ako na screen dat ale keď tak kuknem ešte na galérii v psku ci tam dáke perly sú a keď tak doplním.
     
  9. werticalx

    werticalx
    Expand Collapse
    Redaktor
    Člen Vedenia Redaktor

    Registroval sa:
    18 Aug 2015
    Príspevkov:
    711
    Páči sa:
    390
    Rozumiem tomu správne? Že podľa teba vôbec nie je problém, že po ôsmich rokoch vývoja vydá štúdio takmer nehrateľnú hru kým sa o ňu stará?
     
  10. Lukáš Lehocký

    Lukáš Lehocký
    Expand Collapse
    Administrator
    Člen Vedenia Administrator Moderator Redaktor

    Registroval sa:
    2 Máj 2010
    Príspevkov:
    9 316
    Páči sa:
    11 749
    Štúdio mohlo z toho vykorčuľovať ešte celkom slušne, keby začiatkom decembra vypustili trailer podobný tomu nižšie s ospravedlnením, že toto je súčasný stav old-gen verzie a v takom stave ju nechcú vydať. Zrušili by vydanie na PS4/Xbox One, hráči by boli nasraní, klesli by akcie spoločnosti, investori by zúrili ALE aspoň by si zachovali tvár. Takto nás len kŕmili PC gameplayom a konzolistom zámerne posielali review kódy deň pred vydaním, pritom veľmi dobre vedeli, že ako na tom hra je a snažili sa to do vydania ututlať.


    Do budúcna radím neoznamovať hru osem rokov dopredu (pritom ešte ani nemali zbúchaného Zaklínača 3).

    A tie vyhlásenia pol roka dozadu, že hra je hotová a už ju len vylaďujeme a odstraňujeme bugy. :-D:crap::crap:
     
    Stoklet sa to páči.
  11. El_Scorpio

    El_Scorpio
    Expand Collapse
    Miestny fanboy

    Registroval sa:
    6 Feb 2013
    Príspevkov:
    722
    Páči sa:
    1 042
    Ibaže takých nenáročných hráčov ako Achilles je väčšina a preto štúdia bez problémov vydávajú hry v stavoch ako Andromeda, AC Unity, Fallout 76, One Man's Lie, WWE 2K20 atď atď.
     
  12. REALOGIC

    REALOGIC
    Expand Collapse
    PlayStation Padawan

    Registroval sa:
    23 Sep 2010
    Príspevkov:
    280
    Páči sa:
    97
    hra sa mala volať Cyberfu*k 2020
     
  13. Achilless2012

    Achilless2012
    Expand Collapse
    Gamer

    Registroval sa:
    2 Feb 2012
    Príspevkov:
    200
    Páči sa:
    48

    El_ scorpionik ...uprimne mam na kkte hry co si vymenoval ani som ich nikdy nehral.

    Chcel som len poukazat nato ako sa idete vsetci posrat s cyberpunku...az je to trápne to iste dookola točit...
     
  14. Achilless2012

    Achilless2012
    Expand Collapse
    Gamer

    Registroval sa:
    2 Feb 2012
    Príspevkov:
    200
    Páči sa:
    48
    Werticalx ...toto ti pripada ako takmer nehratelna hra? Bugy odstrania, budu dalsie patche a ide sa dalej hra sa vyladi. Dokonca vratili aj peniaze, co ine studia nikdy nespravili aspon neviem o tom, cize hejtovat vkuse je uz choré...
     
  15. Achilless2012

    Achilless2012
    Expand Collapse
    Gamer

    Registroval sa:
    2 Feb 2012
    Príspevkov:
    200
    Páči sa:
    48
    Lukas ...od teba som cakal serioznejsi prispevok kedze viem ze mas dobre nazory ... kritika je v poriadku ale zase takto ze az hovna su to ...no ides dole s kvalitou
     
  16. Sir.CumsAlot

    Sir.CumsAlot
    Expand Collapse
    Zelenáč

    Registroval sa:
    25 Aug 2020
    Príspevkov:
    13
    Páči sa:
    11
    Akože sa všetci ideme posrať ? čakali sme na to (ako kto, ja osobne áno) kra vyšla vo velmi zlom technickom stave je to tak musime si to priznat, a ano je to až nehratelne ked ti hra načitava 20 sekund textury buguje ti to tak že ťa to vyhadzuje do vzduchu prepadaš sa pod mapu, padanie hry je take že za pribeh to recenzistovi padlo 64 krát vyše takže hej na konzolach nehratelne sa da povedať , opravuju to hej ale v čase ked sa robi recenzia to opravene nebolo takže tento argument nemože prejst, a samozrejme take veci ako sa policajti spawnuju hned za teba a daju ti insta kill, hej je to cele zle
     
  17. Oze_G

    Oze_G
    Expand Collapse
    Platinový člen
    Platinový člen

    Registroval sa:
    7 Sep 2011
    Príspevkov:
    1 599
    Páči sa:
    2 276
    Dnes som ju znovu zapol a a v priebehu 15 minút mi 3x padla.
    Ďakujem ale na toto ja osobne nemám náladu. Musím podotknúť že ani NMS pri vydaní nebol v takomto zlom stave ako CP77.
    Normálne už ľutujem že som ju za plnú cenu kúpil. Keby to viem že to bude bugfest tak si radšej kúpim Fallout 76.
     
  18. Achilless2012

    Achilless2012
    Expand Collapse
    Gamer

    Registroval sa:
    2 Feb 2012
    Príspevkov:
    200
    Páči sa:
    48
    Mam posledny patch a nic s toho co spominas som ja nemal pocas hry .... az na par krat spadnute auta toť vse...
     
  19. Achilless2012

    Achilless2012
    Expand Collapse
    Gamer

    Registroval sa:
    2 Feb 2012
    Príspevkov:
    200
    Páči sa:
    48
    Predaj to a kup si uzasny fallout a mas po probleme...
     
  20. werticalx

    werticalx
    Expand Collapse
    Redaktor
    Člen Vedenia Redaktor

    Registroval sa:
    18 Aug 2015
    Príspevkov:
    711
    Páči sa:
    390
    Áno, hra ktorá padá každých XY minút je podľa mňa takmer nehrateľná hra. Recenzoval som Just Cause 4, hral som No Mans Sky v deň vydania a napriek ich zlým technickým stavom to ani zďaleka nebolo takto zlé.

    Oháňaš sa tu kvalitou názorov a pritom evidentne nerozumieš, aký ma recenzia zmysel. Hodnotí sa produkt, ktorý si dostal, nie produkt, ktorý z toho niekedy v budúcnosti (možno) bude. Samozrejme, podľa Zaklínača 3 aj ja sám predpokladám, že to vyladia, pridajú nejaké top DLC a o dva roky vyjde nejaká GOTY edícia, ktorá by si zaslúžila aj 11/10 ale na to si budeme musieť počkať.

    Navyše, priemer konzolových recenzií podľa MC je niekde okolo 5,8/10, takže to nie je žiadny hejt ale smutná realita.
     
    #20 werticalx, 4 Jan 2021
    Naposledy upravil: 4 Jan 2021

Zdielať túto stránku