Pridané Prvé dojmy: Call of Duty: Black Ops: Cold War

Diskusiu 'Novinky' začal Maroš Šimurda, 20 Nov 2020.

  1. Maroš Šimurda

    Maroš Šimurda
    Expand Collapse
    Moderator
    Člen Vedenia Moderator Redaktor

    Registroval sa:
    29 Máj 2010
    Príspevkov:
    2 995
    Páči sa:
    5 014
    2020082619391941340.jpg
    Ohlásenie novej časti Call of Duty zvyčajne prebehne niekedy na prelome apríla a mája. Tento rok tomu tak ale nebolo. Každému bolo jasné, že nové COD bude, no oficiálne oznámenie neprišlo ani v apríli, ani v máji a dokonca ani v júni. Už to skoro vyzeralo, že žiadne Call of Duty tento rok ani nebude. Trvalo to dlhšie, no nakoniec sme sa dočkali. Obľúbená FPS aj tento rok dostala pokračovanie.

    Na úvod zopár faktov. Tohtoročné Call of Duty má na starosti štúdio Treyarch, pričom ide o pokračovanie Black Ops podsérie. A ono sa to na prvý pohľad nezdá, no Treyarch má tento rok veľmi náročnú úlohu. Séria Call of Duty mala trojročný cyklus. Tri štúdia sa postupne striedali a prinášali svoju víziu. Sledgehammer nás vrátilo do obdobia druhej svetovej vojny v titule WW2, Treyarch o rok neskôr nasadol na vlnu Battle Royale žánru svojím Blackoutom v hre Black Ops 4 a minulý rok štúdio Infinity Ward reštartovalo značku Modern Warfare. Z toho logicky vyplýva, že tento rok bol znovu na rade Sledgehammer, pričom podľa dohadov malo byť ich COD zasadené do obdobia studenej vojny. Lenže niečo sa stalo. Oficiálne nikto nevie čo presne, no isté je, že Sledgehammer a Activision sa v niečom nezhodli a projekt dostal na starosť práve Treyarch. Zlé jazyky dokonca tvrdia, že len priamo pokračovali vo vývoji načatej hry, čoho výsledkom je Call of Duty: Black Ops: Cold War. Podmienky vývoja pritom tiež neboli práve najlepšie, vo svete momentálne zúri pandémia, hra sa dokončuje tak povediac z domovov na diaľku. Či sa tieto nepríjemné faktory podpísali na výslednom produkte, si definitívne povieme až v recenzii plnej verzie. Zatiaľ si ale poďme povedať niečo o hrateľnej Alpha a Beta verzii, ktorú si mohol každý otestovať.

    2020082619392042876.jpg

    Takže čo ukázala alpha a následná beta verzia? V zásade sa z budúcnosti, respektíve blízkej budúcnosti vraciame späť v čase. Konkrétne do osemdesiatych rokov minulého storočia. Tomu je prispôsobená aj samotná hrateľnosť, v hre už napríklad nenájdete špecialistov s unikátnymi schopnosťami. Ak by som multiplayer Cold War mal označiť len jedným slovom, bol by to výraz „hybridný“. MP pôsobí ako miešanec prechádzajúcich COD hier a to hneď v niekoľkých oblastiach. Čo sa týka hrateľnosti, rozhodne je tu cítiť návrat k BO1 a BO2, hlavne v oblasti tempa a pohybov, no zároveň sa nedá poprieť ani zjavná inšpirácia minuloročným Modern Warfare. Avšak pravdepodobne dve najvýraznejšie zmeny oproti minulým hrám sú Create – A – Class systém a kompletne prepracovaná mechanika Scorestreaks odmien. V oboch prípadoch ale platí, že ide o hybridný princíp.

    2020082619392016706.jpg

    Create – A – Class kombinuje tradičný spôsob výbavy z pôvodných COD hier a obľúbený Pick 10 systém používaný od BO2. Navyše sa k tom pridáva aj Gunsmith, predstavený v poslednom Modern Warfare. Každý class pozostáva z primárnej a sekundárnej zbrane. K tomu si pribalíte jeden kus taktického vybavenia a jeden kus výbušniny. Plus sa nezabudlo ani na trojicu perkov. To znie ako pôvodný systém z COD4, no tu na rad prichádzajú divoké karty (Wildcards). Divokú kartu môžete mať len jednu, pričom každá umožňuje nejakým spôsobom modifikovať váš loadout. Napríklad „Perk Greed“ vám umožní vybrať si jeden extra perk navyše z každej kategórie, dokopy teda budete mať až šesť rôznych perkov. Ak by ste namiesto sekundárnej zbrane mali radšej dve hlavné, je pre vás určená divoká karta „Lawbreaker“. Či tento systém úspešne nahradí bezchybný Pick 10 sa uvidí až neskôr, no ide o zaujímavé spestrenie ponúkajúce prekvapivo široké možnosti experimentovania.

    2020082619435210747.jpg

    Čo sa týka zbraní, systém Gunsmith predstavený v minuloročnom Modern Warfare bol výrazne vylepšený. Jeho myšlienka sa mi osobne páčila, no uskutočnenie nebolo podľa mňa ideálne. Ide o to, že každý attachment na zbraň priniesol klad, no zároveň aj nejaký zápor. Napríklad taký Grip. Na jednu stranu zlepšil stabilitu danej zbrane, no zároveň sa potom s tou zbraňou pomalšie mierilo. Problém bol, že veľa attachmentov prinieslo viac negatívnych vlastností, ako pozitívnych. Kvôli tomu som preto najradšej používal zbrane bez nich. To sa však našťastie v Cold War zmenilo a experimentovať s Gunsmith možnosťami je rozhodne zaujímavejšie. Zdá sa, že jednotlivé prídavky už nenarobia viac škody ako úžitku.

    Druhou výraznou zmenou je prekopaná mechanika Scorestreak odmien. Áno, dôležitý je výraz Scorestreak, nie Killstreak z Modern Warfare. Tieto devastujúce odmeny ako obranná vežička, artiléria alebo útočná helikoptéra znovu majú číselné hodnoty, pričom body získavate nie len za nepriateľské skalpy, ale aj za obsadzovanie územia, čiže plnenie „objective“. Rozdiel od starších Black Ops hier si ale všimnete na prvý pohľad. Zatiaľ čo doteraz pre aktivovanie radaru (UAV respektíve Spy Plane) ste potrebovali 500 bodov (čo odpovedalo piatim zárezom), teraz už budete potrebovať bodov 1000. Delostrelectvo ste si povolali zhruba za 7 zabití, teraz to bude 2500 bodov, čo by sa dalo prirovnať k dvadsiatim piatim nepriateľským mŕtvolám. Vtip je v tom, že tentokrát sa vám už ale nazbierané body neresetujú po vašej smrti. Funguje to približne ako Requisition perk z COD: WW2. Jednoducho povedané – scorestreaky sú oveľa drahšie, no po vašej smrti sa neresetujú. Nemyslite si ale, že teraz si už každý bude môcť dovoliť získať najdrahšie Scorestreaky. Je tu totiž háčik. Tie pokročilejšie sú tak drahé, že priemernému hráčovi nebude stačiť ani celý zápas, aby sa k nim dopracoval. Čím dlhšie ale ostávate nažive a čím viac nepriateľov ste v jednom živote poslali na onen svet, tým väčší bonus k vášmu skóre si pripíšete. Tým väčšia šanca, že si na podporu privoláte napríklad AC-130. Znovu sa dá povedať, že ide o hybrid medzi Kill a Score streakom.

    2020082619392025447.jpg

    Podľa samotných autorov sa pre túto zmenu rozhodli preto, aby hráčov motivovali k plneniu úloh. Či už zbieranie psích známok v Kill Confirmed, alebo obsadzovanie územia v Domination. Na jednu stranu chápem, čo sa autori touto zmenou snažia dosiahnuť. Povedzme, že ste už blízko k napalmu, no ak sa teraz rozhodnete obsadiť územie pre váš tím, hrozí, že o všetko prídete. Tento strach a obavy v Cold War odpadajú, po smrti neprídete o doteraz nazbierané body. Za seba môžem povedať, že sa mi nový systém pozdáva a vyhovuje mi. Lenže adrenalín spojený so získavaním týchto účinných nástrojov skazy patril ku Call of Duty od nepamäti. A tento adrenalín sa teraz už vytratil, čo môže ortodoxným fanúšikom vadiť. Čo je ale horšie, objective play nie je podľa mňa dostatočne odmenený a stále je vidieť, že veľa hráčov si radšej postráži svoje KD ratio namiesto toho, aby pomáhali tímu. Bolo by ideálne, ak by Treyarch ešte pridal podobný bonus aj pre tímovo mysliacich hráčov.


    Kompletnú ponuku multiplayeru viac rozoberiem v recenzii, no poviem ešte niečo o herných módoch. Call of Duty už dávno nie je len o tradičnom 6v6, ale stále viac a viac sa chce podobať aj na sériu Battlefield. Samozrejme klasiky ako TDM, Kill Confirmed, Domination, Hardpoint nechýbajú. Takzvaný Ground War je tu nazvaný ako Combat Arms, pričom ide o väčšie 12v12 zápasy, na veľkých otvorených mapách, na ktorých nechýbajú vozidlá. Práve tento režim je svojím spôsobom podobný Battlefieldu. Do extrému Treyarch ale tento rok zašiel režimom Fireteam: Dirty Bomb. Je určený pre 40 hráčov, na veľkom, pardon obrovskom bojisku sa proti sebe postaví desať tímov po štyroch členov. Úlohou je zbierať uránium, pomocou ktorého následne odpálite bombu. Nič podobné sme v COD doteraz nemali, v podstate je to alternatíva Battle Royale s respawnom.

    Hrateľná alpha a následná beta verzia Black Ops: Cold War vo mne osobne zanechala dobrý dojem. Hrateľnosť sa od minulého roka podstatne zrýchlila a aj vďaka prítomnosti Dead Silence perku (tu nazvaného ako Ninja) sa hráči neboja hýbať. Treyarch skrátka vie, ako má vyzerať zábavná arkádová FPS. A zatiaľ čo COD tituly od iných štúdií majú tendenciu rýchlo zostarnúť a upadnúť do stereotypu, hry od Treyarchu majú zvláštnu schopnosť chytiť a nepustiť, pričom sa postupne vylepšujú a hráči si k nim nájdu postupne cestu. A to je len multiplayer. Okrem toho bude Cold War obsahovať aj príbehovú kampaň, Zombies režim a neskôr má dôjsť aj k plnej implementácií BR Warzone. O tom si ale povieme až v rozsiahlej recenzii. V týchto dňoch už pochopiteľne testujem plnú verziu, takže finálny verdikt prinesiem čoskoro.
     
  2. Achilless2012

    Achilless2012
    Expand Collapse
    Gamer

    Registroval sa:
    2 Feb 2012
    Príspevkov:
    192
    Páči sa:
    46
    U mna COD cold war prepadla ako pribeh a multak čista hrôza...ci uz grafika ktora vyzera len nabliskane skor downgrade oproti Modern warfare kde je omnoho detailnejsia a pribehovo je o nicom. O multaku ani nehovorim. Bohuzial ani zombies mod to nezachranil. Velmi som sa tesil na nove COD a prislo sklamanie.

    Treyarch bieda...ziadna zabavnost tam praveze nieje.
     
  3. i-plod_svk

    i-plod_svk
    Expand Collapse
    Gamer

    Registroval sa:
    18 Sep 2013
    Príspevkov:
    219
    Páči sa:
    330
    Mam otázku nepadá vám hra na ps5?
     
  4. Maroš Šimurda

    Maroš Šimurda
    Expand Collapse
    Moderator
    Člen Vedenia Moderator Redaktor

    Registroval sa:
    29 Máj 2010
    Príspevkov:
    2 995
    Páči sa:
    5 014
    pada na kazdej platforme ... hlavne po poslednom update :/
     
  5. i-plod_svk

    i-plod_svk
    Expand Collapse
    Gamer

    Registroval sa:
    18 Sep 2013
    Príspevkov:
    219
    Páči sa:
    330
    Hlavne zombies
     

Zdielať túto stránku