Herné štúdiá spoločnosti Sony - časť III.

Diskusiu 'Novinky' začal Matúš Mucha, 23 Mar 2014.

  1. Matúš Mucha

    Matúš Mucha
    Expand Collapse
    Recenzent
    Člen Vedenia Recenzent

    Registroval sa:
    19 Apr 2011
    Príspevkov:
    525
    Páči sa:
    1 257
    PShryTema.jpg
    Cieľová páska už je na dosah a po prvej a druhej časti venujúcej sa vývojárom, ktorí sú pod záštitou spoločnosti Sony, sa blížime do cieľa. Na začiatku stáli 15, ale len tí "vyvolení" sa môžu dostať do povestnej Top 5. Kto si na krk zavesí virtuálne medaily a komu sa miesto medzi troma neujde? V poslednej kapitole sa pozrieme len na tých najlepších, kde zvučné mená hier budú známe každému fanúšikovi značky PlayStation.

    #5 - Sucker Punch
    SuckerPunch.png
    Založené: 1997 (zakladateľ Brian Fleming)
    Status štúdia: aktívne
    Aktuálny projekt: neznámy (PS4)
    Vydaných hier: 7
    Priemerné hodnotenie: 83​

    Na piatom mieste sa umiestnilo Sucker Punch, známi najmä vďaka sériám Sly Cooper a Infamous. Začiatky pre túto firmu sídliacu v štáte Washington boli skutočne zaujímavé. Od roku 1997 sa v rozmedzí niekoľkých mesiacov venovali a pracovali pre firmu Microsoft, kde sa sústreďovali na tvorbu aplikácií a nástrojov pre vývoj hier. Po nedlhom čase sa ale štúdio rozhodlo Microsoft opustiť a stať sa počas nasledujúcich 14 rokov nezávislým štúdiom. V rokoch slávy PlayStation 2 sa na tejto platforme objavila trojica hier so zlodejom Sly Cooperom, ktorá vytvorila akúsi "svätú trojicu" skákačiek spolu so sériami Ratchet and Clank a Jak and Daxter. Spolupráca so Sony pokračovala aj na PlayStation 3 a po vydaní prvého Infamous, ktorý mnohých príjemne prekvapil, sa Sony Sucker Punch rozhodlo odkúpiť. S touto značkou sme sa stretli ešte 2, resp. 3x, kde posledný diel s podtitulom Second Son sa dočkal svojej premiéry práve tento piatok.

    inFamous.jpg

    Titul Platforma Rok vydania Metacritic
    Sly 2: Band of Thieves PlayStation 2 2004 88
    Sly Cooper and the Thievius Raccoonus PlayStation 2 2002 86
    Infamous PlayStation 3 2009 85
    Infamous 2 PlayStation 3 2011 83
    Sly 3: Honor Among Thieves PlayStation 2 2005 83
    Infamous: Second Son PlayStation 4 2014 80
    Infamous: Festival of Blood PlayStation 3 2011 78

    #4 - Polyphony Digital
    PolyphonyD.png
    Založené: 1993 (ako Polys Entertainment) (zakladateľ Kazunori Yamauchi)
    Status štúdia: aktívne
    Aktuálny projekt: Gran Turismo 7 Prologue/Gran Turismo 7 (PS4)
    Vydaných hier: 12 (10 na Metacritic)
    Priemerné hodnotenie: 84​

    Tak, ako ku Guerrilla Games patrí značka Killzone, tak ku Polyphony Digital patrí jedná z najznámejších závodných hier videohernej histórie, Gran Turismo. Už od roku 1997 sa dá povedať, že je najúspešnejšou a najpredávanejšou značkou firmy Sony a kombinovane má na konte predaných viac, ako 60 miliónov kusov. "The Real Driving Simulator", ako je hra označovaná, sa môže pochváliť iba niekoľko titulov a Gran Turismo tento slogan do bodky naplňuje. Veľkú krízu táto značka zažívali počas prvých rokoch PlayStation 3, kde sa na piate pokračovanie od jeho ohlásenia čakalo viac, ako 4 roky. Aj napriek tomu si Gran Turismo 5 ku dnešnému dňu stále drží 1. miesto predajnosti exkluzívnych titulov PlayStation 3. Pri PlayStation 4 sa dĺžky vývoja hier s jednoduchšou architektúrou konzoly skrátili, čo potvrdil samotný prezident štúdia Kazunori Yamauchi, ktorý nepriamo prezradil, že nového pokračovania sa dočkáme v priebehu najbližších dvoch rokov. Či to bude v podobe Gran Turismo Prologue, alebo plnohodnotnej hry, sa dozvieme v priebehu niekoľkých mesiacov.

    GranTurismo.jpg

    Titul Platforma Rok vydania Metacritic
    Gran Turismo PlayStation 1998 96
    Gran Turismo 3: A-Spec PlayStation 2 2001 95
    Gran Turismo 2 PlayStation 1999 93
    Gran Turismo 4 PlayStation 2 2005 89
    Gran Turismo 5 PlayStation 3 2010 84
    Gran Turismo HD Concept PlayStation 3 2006 82
    Gran Turismo 6 PlayStation 3 2013 81
    Gran Turismo 5 Prologue PlayStation 3 2008 80
    Gran Turismo PSP 2009 74
    Tourist Trophy PlayStation 2 2006 74
    Motor Toon: Grand Prix 2 PlayStation 1996 -
    Omega Boost PlayStation 1999 -

    #3 - Sony Santa Monica
    SSM.png
    Založené: 1999 (zakladateľ Shannon Studstill)
    Status štúdia: aktívne
    Aktuálny projekt: neznámy (PS4)
    Vydaných hier: 5
    Priemerné hodnotenie: 87​

    Meno Sony Santa Monica vám je určite známe a najviac bude hovoriť tým, ktorí obľubujú Kratosa a grécku mytológiu v sérií God of War. Californské štúdio má totiž za sebou už 5 pokračovaní tejto značky, kde sa s každým dielom snažili vytlačiť z PlayStation 2 a PlayStation 3 aj tie posledné zbytky ich výkonu. God of War nie je ale to jediné, na čom počas 15 rokoch svojej existencie štúdio pracovalo. S viac ako 200 vývojármi externe vypomáhajú väčším, ale aj menším štúdiám, kde ruku k dielu priložili hrám akými sú Journey, Warhawk, God of War Chains of Olympus/Ghost of Sparta, ale aj k aktuálnemu titulu z dielne Ready at Dawn, The Order 1886. Preto bolo prekvapením prepustenie viac ako 50 zamestnancov minulý mesiac. Tí spolu s výtvarníkom série God of War, Stigom Asmussenom opustili priestory Sony Santa Monica potom, ako ich novo-pripravovaná Sci-Fi značka bola zrušená. Zvyšok vývojárov sa teda presunul k druhému projektu pre PlayStation 4, ktorý bude z najväčšou pravdepodobnosťou odteasovaný už o 3 mesiace na tohtoročnej E3.

    God of War.jpg

    Titul Platforma Rok vydania Metacritic
    God of War PlayStation 2 2005 94
    God of War II PlayStation 2 2007 93
    God of War III PlayStation 3 2010 92
    God of War: Ascension PlayStation 3 2013 80
    Kinetica PlayStation 2 2001 77

    #2 - Naughty Dog
    NaughtyDog.png
    Založené: 1984 (ako Jam Software) (zakladatelia Andy Gavin a Jason Rubin)
    Status štúdia: aktívne
    Aktuálny projekt: Uncharted (PS4) / neznámy (PS4)
    Vydaných hier: 12 (10 na Metacritic)
    Priemerné hodnotenie: 88​

    Naughty Dog. Dve slová, ktoré sa už od začiatkov značky PlayStation neoddeliteľne spájajú s pojmami akými sú kvalita, ikonické postavy a inovácia. Jasne o tom hovoria stovky, či tisíce ocenení, ktoré počas svojej viac ako 20 ročnej histórie štúdio získalo. S každou novou generáciou si Naughty Dog dalo za úlohu priniesť nové IP, ktoré hráčom vyrazia dych a presvedčia ich o kvalitách štúdia. Všetko to začalo v roku 1996 so sériou Crash Bandicoot. Tá mala nepriamo konkurovať známym postavičkám Nintenda (Mario) a SEGA (Sonic). Stále usmievavý Crash sa napokon dočkal 4 titulov, ktoré sú do dnes vryté do pamäte každého hráča prvého PlayStation. Po odkúpení značky zo strany Activision sa jeho posledné iterácie stali len žmýkačkou peňazí, ktoré nie sú hodné mena Crash Bandicoot. Ako som načrtol pri histórií štúdia Sucker Punch, éra PlayStation 2 sa vyznačovala kvalitnými skákačkami z pohľadu tretej osoby. Naughty Dog bolo jedno z prvých štúdií, ktoré vstúpili do týchto vôd a s novou sériou Jak and Daxter, ktorú v roku 2001 vypustili do sveta, sa ich Sony konečne po dlhých rokoch rozhodlo odkúpiť. To, že toto rozhodnutie bolo správnym krokom, Sony uvidelo počas minulej generácie, kde s PlayStation 3 dokázali aj nemožné. S jeho vydaním v roku 2006 sa štúdio opäť rozhodlo upustiť od osvedčených postáv a priniesť do žánru akčných adventúr svieži vánok. Ten mal meno Uncharted, kde najmä s jeho druhým a tretím pokračovaním Sony jasne dali najavo, že práve oni sú jední z tých najlepších, čo videoherný priemysel ponúka. V roku 2010 sa tím rozdelil na dve časti, kde jedna z nich pracovala na pokračovaní Uncharted 3 a tá druhá na minuloročnej hre roku, The Last of Us. Práve táto post apokalyptická zázležitosť sa môže pýšiť najväčším počtom ocenení v histórií videohier. Nároky sa budú len zväčšovať a ich prvou skúškou bude pripravované ohlásené pokračovanie Uncharted, ktoré v posledných týždňoch zasiahli radikálne zmeny na pozícií hlavného tvorcu. Amy Henning, kreatívna vizionárka, ktorá sa vo veľkej miere podieľala na značke Uncharted, odišla zo štúdia a prvý projekt novej platformy teraz majú pod palcom Niel Druckmann a Bruce Straley, tvorcovia The Last of Us. Na čom ale pracuje druhá časť štúdia je veľkou neznámou. Bude to nová Sci-Fi IP, o ktorej sa už nejaký ten čas šušká, alebo sa opäť stretneme s Joelom a Ellie?

    TLOU2.jpg

    Titul Platforma Rok vydania Metacritic
    Uncharted 2: Among Thieves PlayStation 3 2009 96
    The Last of Us PlayStation 3 2013 95
    Uncharted 3: Drake’s Deception PlayStation 3 2011 92
    Crash Bandicoot 3: Warped PlayStation 1998 91
    Jak & Daxter: The Precursor Legacy PlayStation 2 2001 90
    Crash Team Racing PlayStation 1999 88
    Uncharted: Drake’s Fortune PlayStation 3 2007 88
    Jak II PlayStation 2 2003 87
    Jak 3 PlayStation 2 2004 84
    Jak X: Combat Racing PlayStation 2 2005 76
    Crash Bandicoot PlayStation 1996 -
    Crash Bandicoot 2 PlayStation 1997 -

    #1 - Media Molecule
    MediaMolecule.png
    Založené: 2006 (zakladatelia Mark Healey, Alex Evans, David Smith a Kareem Ettouney)
    Status štúdia: aktívne
    Aktuálny projekt: neznámy (PS4)
    Vydaných hier: 3
    Priemerné hodnotenie: 91​

    Aj menej je niekedy viac. Presne takto by sa dalo charakterizovať Media Molecule, maličké štúdio, ktoré nemá ani 50 zamestnancov a aj napriek tomu sa v tomto rebríčku vyšplhali na úplný vrchol. Mestečko Guildford na juhovýchode Anglicka totiž v sebe skrýva umelcov, ktorí búrajú hranice tvorivosti a robia si s hrami, čo ich skutočne napadne. Na svedomí to majú bývalí vývojári štúdia Lionhead, stojacím sa značkami ako Fable a Black and White. Svoju víziu ukázali dva roky potom, čo založili štúdio, keď ich prvým a rovno úspešným titulom bol LittleBigPlanet. Ten zakladal na jedinej veci a to na tvorivosti jeho hráčov vytvárať levely a následne sa s nimi podeliť so zvyškom sveta. Tento nápad sa dal považovať za priamo revolučný a s jednoduchým editorom to zvládol naozaj každý. LittleBigPlanet si následne odniesol množstvo ocenení najmä v kategóriách ako najlepšie inovácie, najlepší dizajn, ale aj hra roka. Štúdio neváhalo ani sekundu a pustili sa do pokračovania, ktoré bolo väčšie a lepšie vo všetkých smeroch. Ich kroky po vydaní LittleBigPlanet 2 smerovali ale inam. PS Vita so svojím hardwarom a možnosťami im otvorila bránu, do ktorej mali možnosť hráči vstúpiť minulú jeseň s jedným z najkvalitnejších PS Vita titulov, Tearaway. Aktuálne je ich prioritou nová platforma, PlayStation 4, na ktorej sa budú snažiť opäť hráčom ukázať, že predstavivosť je nekonečná.

    Tearaway.jpg

    Titul Platforma Rok vydania Metacritic
    LittleBigPlanet PlayStation 3 2008 95
    LittleBigPlanet 2 PlayStation 3 2011 91
    Tearaway PlayStation Vita 2013 87
     
    #1 Matúš Mucha, 23 Mar 2014
    Naposledy upravil moderátor: 23 Mar 2014
    11 ľuďom sa to páči.
  2. Matúš Mucha

    Matúš Mucha
    Expand Collapse
    Recenzent
    Člen Vedenia Recenzent

    Registroval sa:
    19 Apr 2011
    Príspevkov:
    525
    Páči sa:
    1 257
    Dúfam že sa vám celá séria páčila, prípadne otázky píšte kľudne sem.
     
    5 ľuďom sa to páči.
  3. majkoveda

    majkoveda
    Expand Collapse
    V.I.P. člen
    V.I.P. člen

    Registroval sa:
    26 Feb 2012
    Príspevkov:
    2 556
    Páči sa:
    4 960
    velmi pekne citanie,ale myslel som,ze prvom mieste skonci ND :hmm:
     
    3 ľuďom sa to páči.
  4. Filip

    Filip
    Expand Collapse
    Gamer

    Registroval sa:
    17 Jan 2014
    Príspevkov:
    109
    Páči sa:
    222
    uplne suhlasim, fakt studio ktore existuje 8 rokov a ma na konte iba tri tituly tromflo zabehnuteho psa, ktory zozal niekolko titulov hra roka so svojimi kuskami?? :wacky:

    ale clanok musim pochvalit, ani som nevedel ze Sony vlastni tolko studii :)
     
    4 ľuďom sa to páči.
  5. MMshow

    MMshow
    Expand Collapse
    PlayStation Expert

    Registroval sa:
    6 Máj 2010
    Príspevkov:
    1 551
    Páči sa:
    571
    Paráda, skvelá práca. Nový Uncharted v réžii Druckmana bude záležitosť, ktorá si dá celú zakomplexovanú PC master race ako jednohubku :palec: Ešte nech Rockstar tento rok vydá GTA a PS4 bola kauf roka.
     
    6 ľuďom sa to páči.
  6. ympesys

    ympesys
    Expand Collapse
    PlayStation Padawan

    Registroval sa:
    2 Feb 2014
    Príspevkov:
    357
    Páči sa:
    492
    pekný článok
     
  7. Domarik

    Domarik
    Expand Collapse
    PlayStation Expert

    Registroval sa:
    7 Máj 2012
    Príspevkov:
    1 774
    Páči sa:
    3 652
    Krása Shadow ;) No mrzí ma že SP má až piate miesto :/
    Inak ospravedlňujem sa za premudretosť, ale z Crash-a žmýkali peniaze a nie prali :)
     
    3 ľuďom sa to páči.
  8. petko 31

    petko 31
    Expand Collapse
    Gamer

    Registroval sa:
    14 Aug 2011
    Príspevkov:
    168
    Páči sa:
    144
    :palec:
     
  9. Matúš Mucha

    Matúš Mucha
    Expand Collapse
    Recenzent
    Člen Vedenia Recenzent

    Registroval sa:
    19 Apr 2011
    Príspevkov:
    525
    Páči sa:
    1 257
    Máš pravdu, tie práčky mi už po politických debatách ktoré pozerám, ostávajú v hlave. :) :D
     
    4 ľuďom sa to páči.
  10. Domarik

    Domarik
    Expand Collapse
    PlayStation Expert

    Registroval sa:
    7 Máj 2012
    Príspevkov:
    1 774
    Páči sa:
    3 652
    To si viem predstaviť :D ja to radšej ani nepozerám :)
     
  11. topitoto007

    topitoto007
    Expand Collapse
    Zelenáč

    Registroval sa:
    24 Dec 2011
    Príspevkov:
    91
    Páči sa:
    0
    Super článok ;)
     
  12. aceboris

    aceboris
    Expand Collapse
    Herný guru

    Registroval sa:
    24 Sep 2010
    Príspevkov:
    965
    Páči sa:
    1 532
    shadow, pekne ukoncenie, u mna palec hore :palec:
     
  13. cipur

    cipur
    Expand Collapse
    PlayStation Master

    Registroval sa:
    5 Júl 2011
    Príspevkov:
    8 047
    Páči sa:
    7 990
    Jedine co mi teraz beha koli clanku v hlave je pustit si znovu Uncharted 2 , to musi byt neake tienove kuzlo !
     
    7 ľuďom sa to páči.

Zdielať túto stránku