Pridané Dojmy: Call of Duty: Black Ops 4 MP beta

Diskusiu 'Novinky' začal Maroš Šimurda, 5 Aug 2018.

  1. Maroš Šimurda

    Maroš Šimurda
    Expand Collapse
    Moderator
    Člen Vedenia Moderator Redaktor

    Registroval sa:
    29 Máj 2010
    Príspevkov:
    2 951
    Páči sa:
    4 944
    43095700214_0b73179703_k.jpg
    Propagačné materiály o Call of Duty: Black Ops 4 tvrdia, že ide o najhlbší a najtaktickejší multiplayer z celej série. Vskutku odvážne tvrdenie, no na podobné PR ohlásenia sme si už predsa len zvykli. Jedno je však isté. Séria Call of Duty už po Black Ops 4 nebude taká, ako doteraz. To potvrdila aj hrateľná beta verzia, poďme si teda prestaviť zmeny, ktoré na nás čakajú.

    Séria Call of Duty sa oproti konkurencii (napríklad sérií Battlefield) líšila okrem iného aj v tom, že si ju mohol vychutnať aj hráč jednotlivec. Išlo síce o bezduchú, no zábavnú strieľačku v aréne, kde mohol dominovať každý. A práve tento koncept Black Ops 4 opúšťa. Smerovanie je jasné - dostať do hry taktickejšie prvky, strategické myslenie, spoluprácu s tímom. Prirovnanie k hrám ako Overwatch alebo hlavne Rainbow Six: Siege je na mieste. Tímovo orientovaná akcia je však v tomto prípade dvojsečná zbraň. Ide o hlavnú novinku v rámci série, no zároveň je to aj potenciálne najväčšie mínus, ktoré titulu môže viac uškodiť. Ak sme sa totiž z hrateľnej bety niečo dozvedeli, tak je to skutočnosť, že doteraz najpopulárnejší herný režim (TDM) ustupuje na vedľajšiu koľaj. Na jeho miesto nastupuje nový režim Control, na ktorom je jasné vidieť, že okolo neho boli položené celé základy hrateľnosti. Ako to funguje v praxi?


    Z predchádzajúcej Black Ops časti sa do hry vracajú obľúbení špecialisti. V bete ich je desať, z toho šiesti sú dobre známi z BO3 (Ruin, Seraph, Firebreak, Battery, Nomad a Prophet), zvyšok tvoria nováčikovia (Recon, Torque, Crash a Ajax). Každý špecialista má tentokrát prístup k špecifickému vybaveniu a k unikátnej zbrani, netreba si teda vyberať medzi špeciálnou schopnosťou alebo zbraňou ako v prípade BO3. Napríklad pištolníčka Seraph má znovu prístup k svojmu revolveru Annihilator, no zároveň môže kdekoľvek na mape položiť taktický maják, ktorý slúži ako mobilný spawn point. Kontrolu nad bojiskom zvláda na jednotku nováčik Torque, do úzkych priechodov natiahne ostnatý drôt, jeho špeciálnou zbraňou je barikáda vyžarujúca mikrovlnné žiarenie. A tu vás možno napadne otázka, prečo by som si mal vybrať Torquea, keď môžem nepriateľov odpáliť granátometom v tele Battery. Prečo by som chcel hrať za nudného medika Crasha, keď môžem upáliť nepriateľov plameňometom Purifier ako Firebreak. A prečo sú vlastne noví špecialisti tak nudní a málo účinní? Áno, v režime TDM vám tieto otázky skutočne môžu napadnúť. Lenže zakrátko zistite, že oproti BO3 sú tieto špeciálne zbrane o dosť slabšie, no hlavne sa nabíjajú nesmierne pomaly. Vo väčšine prípadov ich použijete raz za zápas, pričom len pri troche šťastia s nimi dáte viac ako jeden, dva zabití. Celkovo musím povedať, že "starí známi" špecialisti z BO3 sú len tieňom svojich predchodcov a v režime TDM prakticky nedávajú zmysel. V konečnom dôsledku nezáleží, koho si vyberiete. Aj z toho dôvodu som mal pri hraní nepríjemný pocit, že niečo nie je v poriadku. Situácia sa obrátila v momente, keď som vyskúšal tímovo orientované režimy ako Domination, no hlavne spomínaný Control.

    Control je nový herný režim a ako som už povedal, práve na ňom stojí celá hrateľnosť a koncept Black Ops 4. Ide o tímovo orientovaný mód, v ktorom proti sebe nastupujú dva tímy po piatich hráčoch. V tomto režime si navyše každý hráč môže vybrať len jedného zo špecialistov, v tíme teda nemôžu pobehovať napríklad dvaja Propheti. Cieľom útočného tímu je obsadiť dvojicu bodov na mape, naopak brániaci tím im v tom musí zabrániť. Každý tím ma ale obmedzený počet kreditov, teda tiketov na oživenie. Keď si ich členovia tímu minú, nastáva koniec kola. Koniec kola nastane aj keď sa jednému z tímov podarí splniť cieľ, následne sa roly otočia. Hlavný dôraz je kladený na komunikáciu, spoluprácu a taktické uvažovanie. A práve v tomto režime zažiarili špecialisti so svojimi schopnosťami. Natiahnutý ostnatý drôt sa stane neoceniteľnou pomôckou v udržaní nepriateľa mimo dosah kontrolného bodu, prieskumník svojím senzorom odhalí každý pohyb súpera a medik poskytne lepšie zdravie celému tímu. Je to možno trochu paradoxné, no práve nováčikov som si osobne obľúbil najviac. Z toho dôvodu mi vôbec nevadilo, že Ruin, Firebreak alebo Nomad boli pred zápasom "obsadení" ako prví. Ja som bol rád, že mi moji favoriti Crash a Recon ostali dostupní. Lenže ako som už naznačil, táto orientácia na spoluprácu nemusí sadnúť jednotlivcovi. Režimy ako Control alebo DOM si definitívne užijete viac v tíme s partiou priateľov. Je dosť možné, že ako vlk samotár sa ocitnete proti organizovanej skupine, komunikujúcej v party chate. A proti takému súperovi to budete mať ťažké.


    Beta zatiaľ ponúkla prístup k piatim mapám, štyri z nich sú známe z prvých trailerov, premiéru mala mapa Gridlock v uličkách japonskej metropoly a minimálne ešte jedna mapa by sa mala čoskoro sprístupniť. Čo sa týka ich dizajnu, ide o tradičný štýl Treyarchu, to znamená symetrické mapy s tromi líniami. Celkovo som s nimi nemal problém, avšak aj tu je cítiť, že nie sú úplne vhodné na tradičné režimy, sú navrhnuté pre cieľovo orientované módy a potreby esportu. Na ich hodnotenie ale počkám na plnú verziu, dôležité je, že už teraz beta ponúka skoro rovnaký počet máp, ako mala plná verzia WW2 na začiatku. To isté platí aj o ponuke zbraní a vybavenia, ktoré bude musieť jednoznačne prejsť úpravami. Momentálne v hre doslova dominujú samopaly a sledovať ako vás v 99% prípadoch zabije MX9 začalo byť časom otravné. SMG, ktoré v každej oblasti prekonáva všetky ostatné kategórie zbraní, si vyslovene žiada o nerf. Žiaľ, nepotešili ma ani ostreľovacie pušky. Ak ste čakali, že bude sniping ako v BO3, budete rovnako ako ja sklamaní. Keďže ale ide o betu, podobné prípady sa nakoniec dali očakávať.

    Čo som ale rozhodne nečakal, je neprijateľná technická stránka tejto beta verzie. Chápem, že na definitívne závery je ešte skoro, no pevne dúfam, že Treyarch poriadne vyladí technickú stránku hry. Je mi totiž záhada, prečo hra, ktorá je vo vývoji údajne tri roky, vyzerá horšie, ako BO3. Jediné, čo môžem ako tak pochváliť, sú slušné modely zbraní. Všetko ostatné je dosť slabé. Od modelov postáv až po textúry v nízkom rozlíšení. Ani to nasvietenie nie je, ako by som od novej časti očakával. Navyše, na klasickej PS4 je optimalizácia slušne povedané problematická. Miestami som mal vlastne dojem, že BO4 ako prvé COD beží len v 30 FPS. Framerate behá hore dole a nemusím teda hovoriť, že to poriadne kazí dojem z ovládania. Nahrávacie časy sú takisto utrpenie a ťažko povedať koho napadlo, že bude dobrý nápad v lobby čakať doslova 90 sekúnd kým sa začne nahrávať mapa. Padanie hry, bugy a grafické glitche nebudem vzhľadom na beta verziu zmieňovať. Verím, že tieto nedostatky sa podarí štúdiu do vydania opraviť. Popracovať bude nutné tiež na pripojení a stabilite serverov. Prestrelky kvôli tomu zatiaľ pôsobia nekonzistentne a náhodne.


    Black Ops 4 prináša hneď niekoľko výrazných noviniek, na ktoré si bude potrebné zvyknúť. Niektoré mi vôbec nevadili (5v5), na niektoré som si rýchlo zvykol a do hry pomerne dobre zapasovali (manuálne liečenie), no pár zmien ostáva kontroverzných. Okrem spomínanej orientácie na tímovú spoluprácu je to napríklad aj TTK (time to kill), čiže ako rýchlo postava reaguje na zranenie. V BO4 je zdravie postavy nastavené na 150HP (oproti tradičným 100HP), prestrelky preto trvajú o niečo dlhšie. Vyvoláva to ale dojem, že sú zbrane veľmi slabé a neúčinné. V spojitosti s otáznou kvalitou pripojenia to v bete vzbudzuje rozporuplné dojmy. Od štúdia Treyarch som očakával aj účinnejšie scorestreaky a kvalitnejšie spawn pointy. Skritizovať by sa toho dalo viac. Ale ako už bolo viackrát povedané, ide zatiaľ o beta verziu a treba veriť, že autori počúvajú spätnú väzbu komunity a všetky nedostatky sa do plnej verzie podarí odstrániť. Keď už nič iné, tak hrateľná beta Black Ops 4 naznačila, že hra v sebe skrýva potenciál. Potenciál na trochu iný, no chytľavý a zábavný Call of Duty multiplayer. Zatiaľ sú síce dojmy pomerne rozporuplné a k plnej verzii budem pristupovať opatrne, no pevne verím, že to štúdio Treyarch dokáže a fanúšikov nesklame. A ak mám byť úprimný, začínam sa tešiť aj na BR režim Blackout. Ten si budeme môcť otestovať v septembri.



    Za poskytnutie prístupu do bety ďakujeme spoločnosti KonTiki.
     
    SimonSvK a Lukáš Lehocký sa to páči.
  2. Stoklet

    Stoklet
    Expand Collapse
    Moderator
    Člen Vedenia Moderator Redaktor

    Registroval sa:
    16 Jún 2013
    Príspevkov:
    1 121
    Páči sa:
    1 663
    Lukas dobre hra na videach ale pre mna to je stale no-go hra :-/ Furt to vyzera rovnako a tie fadne mapy ...
     
  3. Achilless2012

    Achilless2012
    Expand Collapse
    Gamer

    Registroval sa:
    2 Feb 2012
    Príspevkov:
    162
    Páči sa:
    36
    ********...
     
    VikThor44 sa to páči.
  4. VikThor44

    VikThor44
    Expand Collapse
    PlayStation Expert

    Registroval sa:
    10 Mar 2016
    Príspevkov:
    1 260
    Páči sa:
    755
    boCH!!!
     
  5. Stoklet

    Stoklet
    Expand Collapse
    Moderator
    Člen Vedenia Moderator Redaktor

    Registroval sa:
    16 Jún 2013
    Príspevkov:
    1 121
    Páči sa:
    1 663
    Stručné :-D
     
    VikThor44 sa to páči.

Zdielať túto stránku